در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور مقرر شد اعتباری جهت تکمیل آزمایشگاه بیماری‌های شتر اختصاص یابد تا در دهه فجر افتتاح شود.

قناعت در دیدار با آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور، به تشریح ظرفیت‌ها و مشکلات خراسان جنوبی پرداخت.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص نتایج این دیدار گفت: یکی از مسائل مطرح شده در این دیدار، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های شتر کشور بود که هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته، مقرر شد برای ۱۰ درصد باقی مانده این طرح، از محل متمم سفر رئیس جمهور ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود تا ساختمان این آزمایشگاه تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

جعفری بیان کرد: سازمان دامپزشکی کشور نیز قول داد تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه تخصصی را تا زمان راه اندازی به طور کامل تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار، موضوع کشتار ۴ هزار قطعه مرغ در ساعت برای کشتارگاه طیور قاین بود که با نظر موافق رئیس سازمان دامپزشکی کشور به نتیجه رسید.

او گفت: بر اساس پروانه شرکت قاین طیور، مجوز کشتار مرغ برای هر خط این کشتارگاه، تنها دو هزار قطعه در ساعت است که این موضوع در بازدید استاندار از شهرک صنعتی بیرجند از سوی مدیران این واحد صنعتی مطرح شد.

جعفری با اشاره به اینکه برای تبدیل این واحد تولیدی از کشتار دو هزار قطعه مرغ در ساعت به چهار هزار قطعه باید حتما خط دیگری راه اندازی می‌شد، تصریح کرد: ایجاد خط دوم هزینه سنگینی دربردارد که از توان شرکت خارج است، لذا امکان اخذ پروانه بهره برداری جدید نبود و شرکت هم نمی‌توانست از اعتبارات بانک‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: استاندار در بازدید از شهرک صنعتی بیرجند وعده پیگیری مشکل این واحد تولیدی را داد که این موضوع در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح شد و برای اولین بار در کشور مجوز چهار هزار قطعه در ساعت، بدون راه اندازی خط دوم اخذ شد.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در دامپزشکی خراسان جنوبی، گفت: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با درخواست استاندار برای تخصیص ۵ سهیمه امریه (سرباز وظیفه) به منظور کمک به تأمین نیروی انسانی دامپزشکی استان موافقت کرد.

جعفری یکی از مشکلات اساسی دامپزشکی برای دسترسی به مناطق صعب العبور و مرزی را حوزه ترابری و خودرویی عنوان کرد و ادامه داد: در این دیدار مقرر شد سازمان دامپزشکی کشور، دو دستگاه خودروی شاسی بلند برای تردد در مناطق صعب العبور و مرزی به دامپزشکی استان اختصاص دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از حضور ۴۵۰ نفر از نیرو‌های جهادی در قالب اردوی جهاد دامپزشکی در مرز خراسان جنوبی در هفته دولت خبر داد و گفت: در این رزمایش سه روزه خدمات بزرگی به دامداران و عشایر منطقه ارائه خواهد شد.

او تأکید کرد: ارائه تمامی موارد واکسیناسیون، آموزشی و ترویجی به دامداران از جمله اهداف این اردوی جهادی است.

جعفری همچنین از درخواست استاندار برای اختصاص ۵ هزار لیتر سم مک تومیل و فلومترین برای مبارزه با کنه و تب کریمه کنگو در مناطق مرزی استان در این دیدار گفت و بیان کرد: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با این درخواست نیز موافقت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: قناعت در این دیدار، تفویض اختیارات بیشتر به مدیر دامپزشکی استان را خواستار شد که مورد تأیید و موافقت رئیس سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.