فراخوان جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان

هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.yafestival.com حداکثر تا ۱۹ مرداد ثبت نام کنند.

کارشناس مسئول هنر‌های تجسمی فارس و نماینده استان فراخوان جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان در این جشنواره، اعلام کرد: جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال یعنی متولدین ۱ فروردین ۱۳۷۷ تا ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۶ ایران، در ۱۱رشته: ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویس (نستعلیق)، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه سازی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب)، طراحی، نقاشی و هنر‌های جدید (ویدئو آرت، چیدمان، هنر محیطی) با هم به رقابت خواهند پرداخت.

کوشیار ضیایی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در هنرآموزان (مدرسان) و هنرجویان فارس وجود دارد، تمام مراکز آموزشی استان را فراخواند تا از این فرصت بهترین استفاده را برده و نسبت به معرفی هنرجویان با استعداد و دارای شرایط خود اقدام کنند.

ضیایی با نگاهی به سوابق برگزاری ۱۰ سال اخیر جشنواره و بررسی نتایج حاصل شده، به نقاط مثبت و منفی هنر‌های تجسمی استان فارس پرداخت و گفت: طی دهه اخیر، فارس از نظر تعداد شرکت کننده همواره در میان استان ها، در جایگاه بالایی قرار داشته، اما از نظر کسب نتایج و راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره، چندان موفق نبوده است.

او، موفقیت‌های حاصل شده طی مدت اخیر را بیشتر در رشته‌های گرافیک، تصویرسازی و مجسمه سازی دانست، این درحالیست که در فارس، بیشتر مراکز آموزشی سطح پایه، به نقاشی، هنر‌های سنتی ایرانی مثل نقاشی ایرانی، تذهیب و گل و مرغ و خوشمویسی اختصاص داشته و هنرمندان بسیاری در این رشته‌ها درحال آموزش و فعالیت هستند.

ضیایی گفت: مراکز آموزشی باید به رشته‌های پایه تجسمی، چون طراحی و نقاشی نگاه ویژه تری داشته و از فرصت شرکت در این جشنواره و برخورداری از دوره‌های آموزشی بیشترین بهره را برده، بهترین نیرو‌های خود را برای شرکت در آن معرفی و آماده کنند.

در همین راستا هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.yafestival.com حداکثر تا ۱۹ مردادماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

هنرمندان راه یافته به مرحله دوم شرکت در کارگاه، می‌توانند از کمک هزینه ۵میلیون ریالی برخوردار شوند و در صورت پذیرش نهایی از ۱۰میلیون ریال دیگر همراه با لوح یادبود جشنواره بیست و نهم نیز دریافت می‌کنند.

کارشناس مسئول هنر‌های تجسمی فارس و نماینده فارس در این جشنواره مهمترین امتیاز شرکت در جشنواره را، برخورداری از امکان شرکت رایگان در دوره‌های آموزشی در سطح ملی، برای راه یافتگان به مرحله دوم و نهایی جشنواره دانست و اعلام کرد حضور در کارگاه‌های آموزشی ۵ روز در تهران و آموزش ۳ ماهه مجازی ویژه راه یافتگان نهایی، از مهمترین امتیازات شرکت در جشنواره است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار