رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: صادرات ترکیه از مرز‌های زمینی این استان به ترکمنستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی، ۶ درصد افزایش یافته است.

مرتضی مجردی رئس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ناوگان باری ترکیه طی سه ماهه نخست سال جاری از مرز‌های خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ عبور ترانزیت خروجی داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او بار‌های ترانزیتی ترکیه از ایران را در حقیقت صادرات این کشور دانست و افزود: علت افزایش این میزان تردد، بازگشایی مرز‌ها و فراهم شدن تردد یکسره بار‌های ترانزیتی از مرز سرخس بوده است.

رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع تردد‌های یاد شده ۲ هزار کامیون از مرز لطف آباد، هزار و ۴۰۰ ناوگان از مرز سرخس و حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز دوغارون با افغانستان ترانزیت خروجی داشته اند.

مجردی بیان کرد: عمده تردد‌ها در مرز‌های سرخس و لطف آباد به صورت ترانشیپمنت و بقیه ترانزیت مستقیم بوده که شامل بار‌های صادراتی ترکیه به مقصد کشور‌های آسیای مرزی است.

او تصریح کرد: ناوگان باری و شرکت‌های خراسان رضوی به دلیل دوری با مرز‌های غربی معمولا در مسیر ترکیه فعالیت ندارند و شرکت‌های یاد شده بیشتر در مسیر آسیای مرکزی و افغانستان فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بار‌های ذکر شده متعلق به مالکان ترکیه است و حمل آن نیز به شرکت‌های ترکیه‌ای می‌رسد و این موضوع در خصوص بار‌های صادراتی ایران نیز صدق می‌کند و حمل بار از ترکیه به آسیای مرکزی با ناوگان تُرک به منزله ضعف شرکت‌های حمل و نقل داخلی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.