وزیر امنیت داخلی رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از آنکه به دادگاه احضار شود، درباره حملات به کنگره اظهاراتی را مطرح کرد.

«چاد ولف»، وزیر امنیت داخلی آمریکا در دوران ریاست جمهور دونالد ترامپ، پیش از آنکه نامش به دلیل حذف برخی از پیام‌ها ذکر شود، به کمیته تحقیقات درباره حملات کنگره شهادت داد.

به گزارش ایندیپندنت، در حال حاضر که تحقیقات بر روی برخی پیام‌های حذف شده درباره حملات کنگره در جریان است، چاد ولف پیش از آنکه نامی از او در این باره آورده  شود، اظهارات خود را به کنگره بیان کرد.

پیش از این سی‌ان‌ان اعلام کرده بود که چاد ولف با کمیته در حال همکاری است.

چاد ولف پیش و پس از حملات به کنگره در سمت خود مشغول به کار بوده و کمیته تحقیقات مایل است بداند او دستوری برای استفاده از متمم ۲۵  قانون اساسی آمریکا و برکناری ترامپ را داده است یا نه.

«برنی تامپسون» رئیس کمیته تحقیقات درباره حملات کنگره، در این باره گفت: «این مشکل بزرگی است که متوجه شدیم پیام‌های حذف شده فقط به سیستم اطلاعاتی محدود نمی‌شوند و پیام‌های چاد ولف و مقامات امنیتی هم حذف شده است.»

چاد ولف می‌گوید هیچ کار اشتباهی در آن زمان درباره مسئولیت خود انجام نداده است.

هفته پایانی خرداد اعلام شد هیئت کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا شواهدی ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در طرح توطئه‌آمیز برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ دست داشته است.

اواخر ماه گذشته نیز هیئت تحقیقات درباره حملات کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ و پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سرویس مخفی آمریکا را به دلیل پیام‌هایی که بین ۵ تا ۶ ژانویه ارسال، اما بعدا پاک کرده است به دادگاه احضار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار