آقای فردین آقابزرگی گفت: عرضه خودروهای تولیدی در بورس کالا میتواند به سبب شفافیت و کارا بودن این بازار، نوسانات قیمتی بازار خودرو را کنترل کند. در سال ۱۴۰۰ ما به التفاوت نرخ فروش خودروهای تولیدی از درب کارخانه تا بازار آزاد، مجموعا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، در حالی که سهامداران شرکتهای خودروساز از سود حاصله بیبهره بودهاند و همچنین افزایش نرخهای پلکانی که شرکتهای خودروساز در طول یک سال اخیر گرفتهاند صرفا منجر به افزایش درآمد واسطهها و برخی شرکتها شده است.
او می گوید: هرچه زمینه فرآیند فروش خودروهای تولیدی با عرضه این محصولات در بورس کالا شفافتر شود، به طور حتم افزون بر بازگشت اعتماد سهامداران، شاهد کاهش دلالان و واسطهگرها خواهیم بود. با توجه به زیرساختها و موفقیتهایی که بورس کالا در سایر زمینهها داشته، به همین دلیل بهترین محل برای عرضه خودرو است و باید از وزیر صمت خواست به منظور بهرهمندی از مزیتهای بازارهای متشکل و کاهش دلالی و سوداگری با سازمان بورس و بورس کالا همکاریهای لازم را به عمل آورد.
طرح عرضه خودرو در بورس کالا در ۲۱ تیر در شورای عالی بورس مصوب شد و قرار است ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن، در تاریخ ۲۶ مرداد ماه در این بازار عرضه شود.