استاندار قزوین گفت: باغستان سنتی قزوین برای صیانت و احیا به شکل مطلوب نیازمند یک ردیف ملی است.

محمد مهدی اعلایی استاندار در نشست فعالان میراث فرهنگی قزوین با وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه باغستان سنتی قزوین برای صیانت و احیا به شکل مطلوب نیازمند یک ردیف ملی است، گفت: گردشگری و میراث فرهنگی یکی از مزیت‌های رقابتی و از اولویت‌های استان قزوین است.

وی اظهار داشت: نگاه وزارت میراث فرهنگی به مسایل استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری باید ویژه و پررنگ‌تر باشد.

استاندار قزوین گفت: اگر فرض کنیم این حجم از ظرفیت‌های میراث فرهنگی در قزوین وجود نداشت، همین که در ایام عادی ۸۰۰ هزار تردد و در مناسبت‌ها یک و نیم میلیون تردد از مسیر‌های قزوین عبور می‌کنند خودش یک فرصت بسیار کم نظیر برای جذب گردشگر است که کمتر به آن توجه شده است.

وی در ادامه گفت: خیلی از عقب ماندگی‌های قزوین از جمله در بخش گردشگری ساختاری بوده و به تقسیم بندی‌های جغرافیایی بازمی گردد.

وی اظهار داشت: اولین شهری که در کشور فرودگاه داشته قزوین بوده، اما اکنون تنها استانی است که فرودگاه مسافربری ندارد.

استاندار قزوین گفت: اولین هتل مدرن ایران و گراند هتل در قزوین وجود داشته، اما اکنون این شهر از داشتن یک هتل پنج ستاره محروم است.

استاندار قزوین در ادامه گفت: سند تحول مردمی دولت تاکید دارد که باید یک چرخش تحول آفرینی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یک دستور بر زمین مانده مقام معظم رهبری در قزوین وجود دارد که آن احیای دشت قزوین است و باغستان سنتی قزین نیز جزیی از آن است.

اعلایی همچنین گفت: ما به دنبال مناسبت سازی و استفاده از این فرصت برای جذب گردشگر هستیم که امسال این کار را در خصوص آیین پنجاه بدر قزوین انجام دادیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت کشور با قزوین کمتر از ۴۰۰ کیلومتر فاصله دارند وونزدیکی این استان به تهران فرصت بسیار خوبی برای جذب گرشگر است، گفت: اگر به قزوین توجه کنیم می‌تواند موجب تحول در گردشگری کشر شود.

اعلایی از وزیر میراث فرهنگی خواست تا به عنوان یک چهره ملی و محبوب به شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی قزین کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار