مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کنتور برق مشترکین پرمصرف تاکنون ۹۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین در بخش‌های مختلف نصب و راه اندازی شده است.

عبدالرحمن مرادی با اشاره به اینکه نصب کنتور‌های هوشمند یکی از راهکار‌های موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، گفت: در همین راستا از ابتدای اجرای طرح هوشمند سازی کنتور برق مشترکین پرمصرف، تاکنون ۹۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکین پرمصرف در بخش‌های مختلف نصب و راه اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه بیشترین کنتورهوشمند نصب شده با ۴۴۹ دستگاه مربوط به بخش کشاورزی بوده است، افزود: دربخش خانگی با ۱۵۰ دستگاه، در بخش‌های عمومی ۱۳۳ دستگاه، بخش صنعت ۱۰۸ دستگاه و در نهایت ۶۰ دستگاه برای مشترکان بخش تجاری در شهرستان مریوان نصب شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان با بیان اینکه در کنتور‌های هوشمند رفتار مصرف و نظارت مصرف‌کننده بر سیستم و صورتحساب جهت شفافیت بیشتر به مشترکین ارائه می‌شود، افزود: در این طرح کنتور‌های هوشمند جایگزین کنتور‌های قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتور‌ها ثبت می‌شود.

مرادی افزود: نصب کنتور‌های هوشمند این امکان را برای مشترکان فراهم می‌کند تا با وارد کردن رمزکاربری و رمز عبور، اطلاعات برق مصرفی خود را روزانه پایش و مدیریت کنند و همچنین قبض میاندوره خود را از طریق سایت مذکور دریافت و هزینه برق خود را مدیریت نمایند.

او ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال بیش از ۱۵۰ الی ۲۰۰ کنتور هوشمند دیگر نیز در سطح شهرستان برای مشترکین پرمصرف نصب خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان امکان برقراری دوسویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری و پردازش و ارسال اطلاعات به شرکت را ازمزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند عنوان کرد و تصریح کرد: آگاهی شرکت از مقدار انرژی مصرف شده در ساعات پرباری و کم باری و آگاهی مصرف کنندگان ازمقدار مصرف ساعتی و روزانه و امکان تشخیص سرقت انرژی از کنتور از دیگرقابلیت‌های کنتور‌های هوشمند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.