فلج اطفال در فاضلاب شهرستان نیویورک با نرخ ۶۰ درصد شناسایی شد.

 

به دنبال گزارش‌های اخیر از اولین مورد فلج اطفال در آمریکا، تقریباً یک دهه اخیر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) گزارش داد که ویروس در نمونه‌های فاضلاب تا ژوئن گذشته شناسایی شده است.CDC نشان می‌دهد که تشخیص فلج اطفال در شهرستان راکلند، منطقه‌ای در شمال شهر نیویورک که به دلیل نرخ واکسیناسیون بسیار پایین شهرت دارد، پیدا شده است.

در ۲۱ ژوئیه، مقامات وزارت بهداشت ایالت نیویورک یک مورد فلج اطفال را در یک جوان بزرگسال از شهرستان راکلند گزارش کردند. این فرد دچار فلج شدید فلج اطفال شده بود و واکسینه نشده بود.

پس از اعلام این مورد، مقامات بهداشتی نشان دادند که این عفونت با یک سویه ویروس مشتق از واکسن مرتبط است که به ندرت در کشور‌هایی که هنوز از نوع قدیمی‌تر واکسن فلج اطفال استفاده می‌کنند که از شکل فعال ویروس استفاده می‌کند، منتشر می‌شود.

با این حال، سوژه اخیراً به خارج از کشور سفر نکرده بود، بنابراین منبع عفونت ناشناخته بود.اکنون، در بیانیه‌ای جدید از CDC، نشان داده شده است که رگه‌هایی از همان گونه مشتق شده از واکسن فلج اطفال که در مورد تأیید شده قبلی یافت شده بود، در نمونه‌های فاضلاب گرفته شده از شهرستان راکلند در اوایل ژوئن کشف شده است.

CDC تاکید کرد که هیچ مورد دیگری از فلج اطفال گزارش نشده است، اما آثار فاضلاب طولانی مدت نشان می‌دهد که این احتمال وجود دارد، برخی از انتقال ویروس در چند ماه گذشته رخ داده باشد.

بیانیه‌ای از ابتکار جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال (GPEI) در مورد توالی‌یابی ژنتیکی سویه فلج اطفال یافت شده در شهرستان راکلند گزارش داد و تأیید کرد که این ویروس فلج اطفال نوع ۲ (VDPV۲) مشتق از واکسن است.

همچنین تأیید شد که این سویه فلج اطفال در آمریکا می‌تواند با یک مورد گزارش شده قبلی از فلج اطفال که در ژوئن در لندن در لندن شناسایی شده بود مرتبط باشد.

پس از شناسایی، شبکه آزمایشگاهی جهانی فلج اطفال (GPLN) تایید کرده است که VDPV۲ جدا شده از این مورد از نظر ژنتیکی به دو ایزوله Sabin مانند نوع ۲ (SL۲) مرتبط است که از نمونه‌های محیطی در اوایل ژوئن در نیویورک و بیشتر جمع‌آوری شده است.همچنین VDPV۲ اخیراً از نمونه‌های محیطی در لندن، بریتانیا شناسایی شده است.

تحقیقات بیشتر ژنتیکی و اپیدمیولوژیک، برای تعیین شیوع احتمالی ویروس و خطر بالقوه مرتبط با این نمونه‌های وبروسی که از مکان‌های مختلف در سراسر جهان شناسایی شده اند، ادامه دارد.

در حالی که فلج اطفال فلجی بدنام‌ترین پیامد عفونت با ویروس فلج اطفال است، اما بسیار نادر است.تقریباً سه چهارم عفونت‌های فلج اطفال بدون علامت هستند و اکثر کسانی که این عفونت در آن‌ها تشخیص داده می‌شود، فقط بیماری خفیف آنفولانزا را تجربه می‌کنند.

چالش سلامت عمومی این است که فلج اطفال بسیار عفونی است و به راحتی می‌تواند بدون علامت در بین افراد مختلف پخش شود و در کمتر از ۱ درصد از عفونت‌ها، پیامد‌های فلج کننده جدی ایجاد کند.

این امر، در کنار یک دوره نهفتگی که می‌تواند حتی دو تا سه هفته طول بکشد، باعث می‌شود فلج اطفال پس از انتشار در یک جامعه، مهار آن را به یک بیماری دشوار تبدیل کند.

مقامات بهداشتی ایالت نیویورک در حال حاضر از همه افراد واکسینه نشده در این ایالت می‌خواهند که واکسینه شوند.این اعلام عمومی، تمرکز ویژه بر بارداران و نوزادان دو ماهه یا بالاتر است.

به گفته CDC، واکسن فلج اطفال در آمریکا که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاوی شکل غیرفعال ویروس است و ۹۹ درصد موثر است.

شهرستان راکلند به طور خاص به دلیل نرخ پایین واکسیناسیون به عنوان یک منطقه نگران کننده ذکر شده است.به طوری که، نرخ فعلی واکسیناسیون فلج اطفال آن در میان کودکان دو ساله تنها ۶۰.۵ درصد است که میزان قابل توجهی کمتر از میانگین ایالت نیویورک با ۷۹.۱ درصد است.

مری باست، کمیسر بهداشت ایالت نیویورک، گفت: فلج اطفال یک بیماری خطرناک با عواقب بالقوه ویرانگر است. در آمریکا، حفاظت حیاتی ارائه شده از طریق واکسیناسیون فلج اطفال را که بیش از ۶۰ سال است از کشور ما و نیویورکی‌ها محافظت کرده، قرار است والدین و فرزندانشان را، در اسرع وقت واکسینه کنند.

 

منبع: سایت نیواطلس

برچسب ها: فلج اطفال ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.