رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: برای نخستین‌بار انتقال هوایی قلب بیمار مرگ مغزی از تهران به مشهد انجام شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: برای نخستین‌بار انتقال هوایی قلب بیمار مرگ مغزی از تهران به مشهد انجام و قلب اهدایی با موفقیت پیوند شد.

امیرحسام علیرضایی گفت: در این عملیات با تخصص و تبحر جراحان پیوند قلب در مشهد، قلب یک جوان ۳۱ ساله که در تهران دچار مرگ مغزی شده بود با موفقیت به مرد ۴۲ ساله پیوند زده شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها گفت: عمل برداشت قلب ساعت ۱۲ ظهر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران انجام و سپس با هماهنگی‌های انجام شده و به کمک اورژانس هوایی از تهران به مشهد منتقل و ساعت ۱۴ به فرودگاه مشهد ارسال شد.

وی افزود: قلب اهدایی از فرودگاه مشهد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل و عمل پیوند انجام شد و هم‌اکنون گیرنده قلب در بخش آی.سی.یوی بیمارستان امام رضا (ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه است.

دکتر علیرضایی گفت: این پیوند با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی با موفقیت صورت گرفت.

به گفته رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت،  کلیه ها و کبد این جوان ۳۱ ساله نیز در تهران به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خدارحمتش کنه تواین دهه عزیز محرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خدا خیرش بده که جان اینهمه بیمار رو نجات داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام از باشگاه خبرنگاران تقاضا داریم پیگیر انتخاب رشته گروه های ریاضی و انسانی باشند که رشته های پیراپزشکی رو در دفترچه انتخاب رشته گروه ریاضی و انسانی اورده شده.این گروه رشته ها جزو گروه تجربی میباشد.تا حالا رشته های انسانی و ریاضی کتاب زیست شناسی رو در دستشون نگرفتند چطور میخواهند این رشته ها ( اتاق عمل و هوشبری و بهداشت و...) رو ادامه بدهند..الان امسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر از گروه تجربی در کنکور شرکت کرده بودند این رشته ها حق گروه تجربی میباشد نه گروه ریاضی و انسانی...با این کار داوطلبانی وارد این رشته ها و بازار کار میشوند که حتی یه کلمه از کتاب زیست شناسی رو نخوندن..واقعا جای تعجب داره که چرا سازمان سنجش دقت نکرده در این خصوص..لطفا پیگیری کنید..با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خدا بیا مرزدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
باید پول عضوا رو به زن و بچه اش بدن
آخرین اخبار