سرپرست گمرک ملایر از افزایش ۱۹ درصدی صادرات انواع کالا در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

ناصر ترکاشوند سرپرست گمرک ملایر گفت:در سه ماهه نخست امسال انواع کالا به وزن ناخالص معادل ۶ هزار و ۶۵۶ تُن از گمرک این شهرستان به کشور‌های هدف صادر شد.

او ارزش ریالی کالا‌های صادر شده را بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان و ارزش دلاری این میزان کالا‌ها را هشت میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۲۹ دلار اعلام کرد.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان صادرات انواع کالا‌های صادراتی از نظر وزنی، سه درصد کاهش یافت.

ترکاشوند گفت: در سه ماهه نخست امسال میزان صادرات کالا از نظر دلاری هفت درصد و از نظر ریالی رشد ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

او می‌گوید: در این مدت انواع کالا‌هایی همچون کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی، فروسیلیس، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، منسوج نبافته و پودر دی اکسید سیلیسیوم از گمرک ملایر به حدود ۱۶ کشور جهان صادر شد.

سرپرست گمرک ملایر گفت: در این مدت میزان صادرات کالا‌هایی همچون فروسیلیس، وازلین بهداشتی و صنعتی و منسوج نبافته وزنی برابر با انواع کشمش داشتند.

ترکاشوند گفت: کشمش همواره بیشترین میزان حجم صادرات را به خود اختصاص می‌دهد وپیش‌بینی می‌شود میزان صادرات انواع کشمش در پاییز و زمستان همزمان با فصل برداشت این محصول، نسبت به سایر کالا‌های صادراتی افزایش چشمگیری داشته باشد.
منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.