خرید تضمینی ۱۷۳ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: از ۲۸ خرداد تا ۱۸ مرداد بیش از ۱۷۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.

زمانی گفت: از ۲۸ خرداد تا ۱۸ مردادماه هشت هزار و ۵۰۰ محموله از محصول استراتژیک گندم از کشاورزان استان زنجان خریداری شده است.

او  ارزش ریالی این میزان گندم را  هزار و ۹۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود ۵۹۹ میلیارد تومان به حساب کشاورزانی که گندم‌های خود را به سیلو‌های استان تحویل داده اند واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیشترین گندم خریداری شده از کشاورزان استان زنجان را از شهرستان خدابنده بیان کرد که بیشترین تولید این محصول استراتژیک را به خود اختصاص داده است.

به گفته زمانی این میزان محصول استراتژیک توسط ۲۹ مرکز فعال ملکی و خصوصی در استان خریداری و به منظور برنامه ریزی برای تامین آرد و نان هم استانی‌ها ذخیره می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان ۱۱۵ هزار ریال خریداری می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰۵ هزار ریال و ۱۹۲ هزار ریال تعیین و ۱۰ هزار ریال نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه شده است.

زمانی افزود: کشاورزان باید مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، همراه داشته و برای تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.