پرداخت بیش از ۹۸ درصد مطالبات کلزاکاران زنجانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از پرداخت ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال از بهای خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در استان زنجان خبر داد.

زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به افزایش ۸ هزار تومانی خرید تضمینی کلزا، گفت: بیش از ۲۹۶ تن و ۴۹۴ کیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا تا تاریخ ۱۲ مرداد ماه امسال از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.

او افزود: امسال هشت مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ماهنشان، ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام دو مرکز آماده خرید این محصول از کشاورزان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه محموله‌های کلزا تحویلی کشاورزان کاهش داشته است، ادامه داد: تاکنون ۸۷ محموله دانه‌های روغنی کلزا از ۶۳ کشاورز خریداری و ذخیره شده است.

او افزود: با هدف تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافته است.

سالیانه دانه‌های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه‌های روغنی کشی ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.