جلال جهانشاهی رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری گفت: جابجایی دکلهای حفاری که به روال معمول با بکارگیری افزون بر ۱۲۰ دستگاه خورودهای کشنده سنگین و فوق سنگین صورت میپذیرد، کاری به طور کامل تخصصی است که به لحاظ اهمیت آن با دقت بالا انجام و شامل نقل و انتقال در سطح جادههای مواصلاتی و راههای دسترسی به چاهها تا برپایی دکل و نصب متعلقات آن میگردد.
او می گوید: دقت عمل و شتاب بخشی در مراحل جابجایی دستگاه در زمان پیش بینی شده، تاثیر بسزایی در شروع و پایان عملیات حفاری دارد و در تولیدی شدن تا تعمیر به هنگام چاه بسیار مهم و اساسی است.
جهانشاهی گفت: به موازات کار جابجایی دستگاههای حفاری، ارسال سوخت، قطعات و تجهیزات و سایر اقلام مربوط به ایجاد اردوگاهها و مجهز نمودن کانکسهای عملیاتی و محل اسکان کارکنان صورت میگیرد که در این زمینه در مدت پیش گفته ۹۴۴ محموله در مناطق مختلف انتقال یافته است.
رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران، تعمیر ۲۲۷ دستگاه خودرو سبک، ۹۶ خودرو نیمه سنگین و ۱۰۹ دستگاه خودروهای سنگین و ۷۵ دستگاه خودروهای هیدرولیکی نظیر انواع جرثقیل و لیفتراک ملکی شرکت را از دیگر اقدامات این مجموعه از ابتدای سال تاکنون برشمرد.
به گفته او جابجایی بالغ بر ۲۷۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارکنان به مناطق و موقعیتهای عملیاتی و همچنین در سطح شهرها به واحدهای ستادی و کارگاهها را از جمله فعالیتهای این اداره کل است و مجموعه ترابری شرکت در بخشهای سبک و سنگین زیر مجموعه مدیریت خدمات شرکت است که هماهنگ با بحشهای عملیاتی و پشتیبانی انجام وظیفه میکند.