معاون وزیر راه‌ و شهرسازی گفت:حدود ۷ هزار هكتار اراضی شناسایی شده  که حدود ۵۰۰ هكتار آن در حال طی مراحل تغيير كاربری و تثبيت نهایی برای اجرای طرح نهضت ملی است.

علیرضا فخاری گفت:  آنچه كه تاکنون به عنوان اراضی موردنياز اجرای طرح نهضت ملی مسكن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی صورت پذيرفته، حدود يك ميليون و ۴۵۰ هزار واحد است كه هيچ بخشی از اين ميزان از زمين‌ها در اختيار ساير دستگاه‌ها نيست. 

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین  و مسکن  دستگاه‌های مختلف در سال‌های قبل زمين‌هایی را در اختيار گرفته‌اند و اين امر موكول به جانمایی، ساخت و بهره‌برداری اين اراضی بود كه متاسفانه در طول اين سال‌ها اين اتفاق صورت نپذيرفته و اراضی در حال حاضر در اختيار اين دستگاه‌ها است.

  حدود ۷ هزار هكتار اراضی شناسایی شده  که حدود ۵۰۰ هكتار آن در مراحل جاری برای تغيير كاربری و تثبيت نهایی برای اجرای طرح نهضت ملی است، اين اراضی در مرحله انتقال اسناد به نام سازمان ملی زمين و مسكن است. 

گفتنی است تفاهم‌نامه مشترك ميان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در راستای اجرای قانون جامع حدنگار امروز به امضا رسید.

برچسب ها: اراضی مسکن ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار