معاون اول رئیس جمهور گفت: مشکل مسکن با توصیه حل نمی‌شود فقط باید عرضه فراوان شود تا هزینه مسکن در سبد زندگی مردم کاهش پیدا کند.

محمد مخبر گفت:‌ دولت سه اولویت مهم شامل معیشت، سلامت و مسکن مردم را در دستور کار قرار داده که از ابتدای آغاز به کار دولت تا اسفند ماه ۱۴۰۰ در زمینه معیشت مردم و قیمت‌ها اتفاقات خوبی روی داد.تورم رو به کاهش است و قیمت کالا‌های اساسی کنترل و بلکه کاهش یافته به طوری که در برخی ذخایر زیر خط قرمز بودیم، اما اکنون در عمده ذخایر مانند کالا‌های اساسی گندم، جو و غلات به ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیدیم.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، وضعیت خزانه کشور به هیچ وجه مناسب نبود، اما بدون قرض گرفتن از بانک مرکزی به ذخایر خوبی در خزانه رسیدیم. مسائل ارزی و حذف ارز ترجیحی در ابتدای امسال اتفاق افتاد در وضعیت بین‌المللی و منطقه‌ای هم مسائلی پیش آمد که کم کم در حال حل و فصل آن هستیم و اگر حذف ارز ترجیحی اتفاق نمی‌افتاد در آینده دچار مشکل می‌شدیم.

او گفت: در ۹۰ درصد شهر‌ها هم متقاضی مسکن و هم زمین وجود دارد و دولت فقط باید تسهیل‌گر و کمک کننده به تأمین مالی باشد. بخش عمده ساختمان‌ها در شهر‌ها به وسیله مردم احداث می‌شود.

مخبر می‌گوید :‌اگر بخش‌های مختلف و تعاون کمک کند بیش از آنچه که دولت تعهد کردیم می‌توانیم مسکن ایجاد کنیم. وظیفه دولت هم حمایت و پشتیبانی است و راهی غیر از آن نیست. اگر تصور کنیم که دولت به تنهایی یک میلیون مسکن می‌سازد، غیرقابل اجرایی است، اما توسط مردم این کار شدنی است.

او گفت: در ۹ ماهی که از زمان دولت گذشته است گرچه کمبود‌هایی وجود داشت است، اما تا کنون زمین برای ساخت ۱.۴ میلیون واحد مسکونی فراهم شده است، اما هنوز ۲ نقص در این زمینه داریم. نخست اینکه باید صنعت ساختمان متحول شود الان ساخت ساختمان دو طبقه دو سال زمان می‌برد در حالی که در دنیا ساختمان‌های ۷۰ تا ۸۰ طبقه را دو سه ماهه تحویل می‌دهند. مسأله دوم این است که دولت مسائل مالی را برای هرگونه ساخت و ساز تأمین کند اگر قرار است توسط مردم و یا توسط انبوه‌سازان درست شود تأمین مالی برای مردم و انبوه‌سازان را فراهم کند و تحول جدی در این مسأله باید ایجاد شود.

مخبر گفت: ۳۰ درصد سبد زندگی مردم مربوط به هزینه مسکن است، مشکل مسکن با توصیه حل نمی‌شود فقط باید عرضه فراوان شود تا هزینه مسکن در سبد زندگی مردم کاهش پیدا کند.

حدود ۷۰ نوع تولیدات مختلف به صنعت ساختمان وابسته است و ۳۰۰ نوع شغل به بخش مسکن بستگی دارد به گفته معاون اول رئیس جمهور این بخش می‌تواند نقدینگی مردم را جذب کند و  به خلق ثروت و تقویت ارزش پول ملی و سوق دادن نقدینگی به سمت تولید کمک کند.

برچسب ها: ساخت مسکن ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
ای مخبر گرامی بهتر نیست رفع زحمت کنید تا یک فرد دیگری طبق روشهای انقلابی به امور اقتصادی دولت رسیدگی کند؟!
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۲۳:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
زمان آن رسید که به 200 متر ویلا گفته بشود!!!!!!
خانه های کواتر 800 متر و 1000 و غیره که ویلا در آن می توان دیده شود. ولی این 200 متر اصلا ویلا نیست خانه عادی و اگر کسی ویلا را ندیده فقط یه جستجوی کوچک در اینترنت انجام بدهد و ببیند ویلا به چه چیزی گفته می شود و چه امکاناتی دارد!!! حال وزیر مسکن این اصطلاح را به 200 متر بدهد خیلی عیب است!!! این 200 متر حداقل مقدار زمینی که باید به یه خانواده ایرانی داده بشود حالا می خواهند با دید منت که ما مقدار زیادی دادیم بله قبر هم کل حجم آن طول و عرض و عمق (200 سانتی متر،40 سانتی متر،60 سانتی متر) حجم اسکان دریک قبر واگر خانوادگی این را ضریب تعداد بکن که نه لوله و نه برق و نه آب و نه کولر و هیچی نمی خواهد!!! می توانی نه فقط 4 میلیون خانه ایجاد کنی بلکه 1 میلیارد خانه در سال از این نوع ایجاد کنی ای جناب وزیر!!!!!!
منی که حالا دارم این پیام را می نویسم خانه ای ندارم و سنم به 50 سال رسید ان شاء الله این دولتهای شما کی ما را به قبرستان آرزوها می رسانند!!!
فقط می گوییم الا لعنة الله علی الظالمین و انا لله و انا الیه راجعون ولاحول ولاقوة الا بالله العلی العظیم و نستغفرک ربنا و نتوب الیک من کل ذنب عظیم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
مگر مملکت دشت و زمین مناسب کم دارد که بخواهیم آپارتمان هشتاد طبقه بسازیم؟! تازه هزینه ساخت مثلا ده تا خانه یک طبقه بسیار کمتر از یک آپارتمان ده طبقه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
مسکن مهر تابستان به خواب رفته کاری پیش نمیبرن نیمه کاره رها کرده احتکار کرده اند ومصالح گران شود اعضاء رو خوب بتراشن از پول لخت کنن یه اپارتمان شانزده واحدی خیلی اعضاء از دست اینا دق کرده به توان اورده نرسیدن واحد هاشون رو گذاشتن بنگاه فروختن فقط سه نفر اعضاء اصلی مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
منتظر تحویل مسکن مهر هستیم پانزده سال در نزد خودتا ن به گروگا ن گرفته ایدنه میسازید نه ناقص هم تحویل میدین کی این گروگان گیری کلاهبرداری تعاونی های مسکن مهر به اتمام میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
نمی شه بجای ساخت مسکن تووی بیابانهای دور دست مسکن مانند آلمان و کانادا قیمت گذاری مصوب شود مالکیت تعداد واحد و متراژ زمین در شهرهای بزرگ محدود شود و دلال بازی با ثبت تعداد خریدهای مسکن به اسم اعضای درجه یک هر فرد و مالیات بستن بر آن محدود شود.
یا خیلی سخته؟!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
مشکل مسکن فقط با خرید هزاران دستگاه بلدوزر و صاف کردن اینهمه زمین بلا استفاده و ریختن و سرازیر کردن مصالح در این زمین‌ها برای ساخت و ساز انبوه و گسترده و ساخت کارخانجات مصالح ساختمانی دولتی و یا خصوصی به چندین برابر است.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۸:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
برادر مخبر جان. دست آژانس معاملات مسکن را از مسکن مردم قطع کنید مشکل خود بخود حل میشود. چون این ها قانون را دور میزنند و مردم هم چون تابلوهای پر زرق و برق این ها را میبینند فکر میکنند راست میگویند. روش کار بنگاه ها درست مثل روش نفوذ رژیم اشغالگر در فلسطین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
شما داری به کی میگی؟ خوب توصیه رو کی به کی نکنه؟ مگه شما دولت نیستی الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
قانون مالیات خانه های خالی چی شد؟!
آخرین اخبار