استاندار مرکزی خبرداد؛

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات از ماه آینده

مخلص الائمه گفت: مرحله نخست نیروگاه خورشیدی شهرستان محلات به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور از ماه آینده وارد مدار می‌شود.

مخلص الائمه استاندار مرکزی از افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در محلات از ماه آینده خبر داد و گفت: مرحله نخست این نیروگاه خورشیدی از ماه آینده وارد مدار می‌شود که معادل ۱۰ درصد تولید این نیروگاه است.

به گفته استاندار مرکزی طبق نگاه راهبردی انرژی‌های تجدیدپذیر راه نجات اقتصاد کشور در آینده میان مدت و بلند است و دولت سیزدهم تا پایان دولت ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات را در تجدید پذیر هدف گذاری کرده است که در گام نخست استان مرکزی به تنهایی ۷۰۰ مگاوات آن را تامین کرده که امکان افزایش تا هزار مگاوات را هم دارد.

استاندار مرکزی معتقد است نیروگاه خورشیدی محلات می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند و امیدوار است وزارت نیرو برنامه‌ای که برای این موضوع طراحی کرده با سرعت پیش ببرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه در استانداری مرکزی برنامه جدی برای حمایت از اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها داریم می‌گوید: امیدواریم با چنین طرح‌هایی که عموما بخش خصوصی از عهده آن بر می‌آید این اهداف محقق شود تا بتوانیم اقتصاد کشور را در مواقعی که چه در زمستان و چه در تابستان مشکل برق داریم کشور معتل نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۰:۵۶ ۱۸ آبان ۱۴۰۱
سلام
چطور میشه سهام این نیروگاه رو خرید؟؟