رضایی کوچی گفت: ساختمان متروپل از نظر کمیسیون عمران مالک تخلفات فراوانی داشته و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز به تخلفات توجهی کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات ساختمان متروپل آبادان گفت: گزارش کمیسیون عمران از حادثه ریزش ساختمان متروپل آماده و تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده که هفته جاری در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از ابتدای کار در انتخاب مشاور و ناظر پروژه کوتاهی صورت گرفته  چرا که فرد و شرکت مذکور صلاحت کافی نداشته و مجوز آن نیز غیرقانونی بوده است. همچنین در حین ساخت و ساز نیز ناظرهای متعددی تغییر کردند و علی رغم ارائه گزارش وضعیت نامناسب ساختمان متروپل به شهرداری آبادان، این مجموعه توجهی به تخلفات نکرده است و همچنین مسئولان در رده های مختلف نیز که از این وضعیت اطلاع داشتند، در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.

وی با اشاره به مصران اصلی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان تاکید کرد: از نظر کمیسیون عمران مالک ساختمان تخلفات فراوانی داشته و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز علی رغم مشهود بودن تخلفات در حین ساخت، کوتاهی کرده و به تخلفات توجهی کردند. از طرفی انتظار داشتیم وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان ناظر عالیه و منطقه آزاد نیز به عنوان متولی مدیریت عمرانی در منطقه آزاد آبادان به این موضوع ورود کرده و وظایف قانوین خودشان را انجام می‌دادند که متاسفانه آنها نیز کوتاهی کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: گزارش کمیسیون عمران در خصوص ریزش ساختمان متروپل تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و یک نسخه آن نیز به قوه قضاییه ارسال شده تا با متخلفان برخورد شود. از نظر ما در کنار مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی بیشترین تخلف را داشتند و البته دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به خوبی عمل نکردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۵ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
هم اکنون بسیاری از ساختمانها ی عمومی درحال ساخت می باشند بدون هرگونه نظارتی به عنوان مسجد ،مدرسه ،حسینیه و...اگر اینها روزی خراب شوند چه کسی پاسخگو است آقایان شما همه شهردارها ودهیاران را موظف کنید از هرگونه ساخت وساز عمومی بدون مجوز ونظر کارشناسی جلوگیری نمایند ونگذارند به بهره برداری برسند تا خدای نکرده حوادث مشابه اتفاق نیفتد بجای مماشات وچشم پوشی بخاطر حفظ جان مردم اقدام نمایید
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۹:۰۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
نظام مهندسی چرا؟
مسکن و شهرسازی نطارت عالیه است و شهرداری جواز داده ،مسکن شهرسازی مسولئیت نداره؟؟؟!!!!مهندس که بدبخت گزارش داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
مقصر درختان صد ساله اونم تو مرکز شهر چطور
چرا اسمشونو نمیگین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
حالا چه کسی باید پول دیه بدهد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
هیچ وقت قوه قضاییه مقصر نیست
پس کار دادستان و مدعی العموم چیه؟؟؟!!!
وقتی نظارت و دستگاه نظارتی درست نباشه تا ابد شاهد این فجایع و ... هستیم
-
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
زنجیره ای از این "بی توجهی ها " است که پدر مردم را دراورده است
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۲:۳۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
اگر در چند دادگاه ناظران اجرای پروژه ها محکوم شوند، شاید در ایران نظارت بر اجرا جدی گرفته شود و وجدان کاری با دریافت «هدیه» معاوضه نشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
بسلامتی عازم کانادا خواهند بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
فکر کن عبدالباقی پیمانکار ساخت برج میلاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
درود بر مجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
درود بر مجلس انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
واقعا زحمت کشیدین چن وقته خوب همه اینها که مشخص بود اونایی که تایید کردن و اجازه کار دادن و پا اف دادن یا دستور دادن باید کاملا مشخص بشه و اینکه کل سیستم در آخر تنبیه کلی باید بشه سواست. مقصران اصلی و ناظران اصلی باید مجازات کلی و کل سیستم باید تنبیه و خلع از مسولیت اداری گردند.
آخرین اخبار