نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت باعث ایجاد آرامش در جامعه و مانع نزول بلایا در اثر دعای مظلومان می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی در آیین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی با بیان اینکه انسان‌ها همچون دانه‌های تسبیح به یکدیگر متصل و مرتبط هستند، گفت: مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد تشکل‌ها نه تنها برای ارتقای جامعه موثر بوده بلکه ضروری است.

او با اشاره به شگفتی و اظهار تعجب مسئولان کشوری در بازدید از مراکز خیریه استان زنجان و تحسین کردن مشارکت مردم در ایجاد مجموعه‌های خیریه، افزود: تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان دیار کریمان شناخته شده و در عمل نیز همین‌طور است، ادامه داد: امور خیریه و مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت و درمان باعث ایجاد حس همبستگی و آرامش در جامعه و مانع نزول بلایا در اثر دعای مظلومان و محرومان می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه به عقیده جامعه‌شناسان، انسان ذاتاً اجتماعی خلق شده و یکی از ابعاد اجتماعی بودن، نیاز انسان‌ها به یکدیگر است؛ چرا که هیچ‌کس قادر نیست به تنهایی همه نیاز‌های خود را مرتفع کند، گفت: فلسفه نام‌گذاری انسان به ریشه انس بازمی‌گردد و انسان‌ها از تنهایی گریزان هستند و نیاز به کسانی دارند که با آنان مانوس و همراه باشند.

او با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، افزود: حکومت‌ها هر چقدر هم که قوی، غنی و توانمند باشند، نمی‌توانند همه نیاز‌های مردم را تامین و برطرف کنند، زیرا بخشی از نیاز بشر، احتیاج به عاطفه و همدردی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.