فرمانده انتظامی مهاباد گفت: خریداران کالا و خدمات در سایت‌های ثبت آگهی تا قبل از دریافت کامل خدمات و کالای مورد نظر از پرداخت و انتقال هرگونه وجه خودداری کنند.

سرهنگ محمد توحیدی با اشاره به کلاهبرداری به روش اخذ بیعانه در سایت‌های ثبت آگهی دریافت بیعانه گفت: ترفند کلاهبرداران در سایت‌های آگهی آنلاین است، مجرمان و کلاهبرداران سایبری با درج آگهی‌های مختلف در سایت‌های آگهی آنلاین از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: ترفند به کار بردن قیمت‌های پایین‌تر از روال بازار و هراس خریدار از به فروش رفتن کالای خاص و مورد نیاز خود باعث شده است تا مشتریان به راحتی فریب خورده و قبل از تحویل گرفتن کالا، نه تنها بیعانه بلکه در برخی مواقع کل مبلغ را به‌حساب فروشنده واریز کنند که همین امر باعث می‌شود تا کاربران به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار شوند.

فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه امن‌ترین روش برای خرید اینترنتی استفاده از روش پرداخت در محل گفت: شهروندان باید واریز و انتقال هرگونه وجه به حساب فروشنده کالا و یا ارائه دهنده خدمات در سایت‌های واسط را تحریم کرده و این کار را بعد از دریافت کالا و خدمات و همچنین اطمینان از صحت و سلامت آن انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.