معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : تاکنون حدود هفت هزار کرمانشاهی در پویش "صحن حرم، مدرسه‌ام" مشارکت کرده اند.

سعید سلگی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت : سال ۱۳۹۹ در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای طرح "آجر به آجر" در استان در دستور کار قرار گرفت که توسعه فرهنگ نیکوکاری و بهره گیری از مشارکت‌های مردمی در کنار کمک خیرین از اهداف مهم اجرای آن بود.

سلگی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف در راستای اجرای این طرح در استان، گفت: تاکنون در قالب اجرای طرح "آجر به آجر"، چهار پویش شامل "مهر را با محرم آغاز کنیم"، " من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من"، "آجر‌های مهربانی" و "به رنگ مدرسه" به اجرا درآمده و طی یکی دو ماه گذشته هم پویش دیگری ذیل این طرح تحت عنوان "صحن حرم، مدرسه ام" آغاز شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پویش اخیر پس از ساخت فیلم توهین آمیز "عنکبوت مقدس" که در آن به ساحت مقدس امام هشتم اهانت شده بود، در دستور کار قرار گرفت و قرار است در این پویش به نیت این ستاره تابتانک امامت و ولایت، ساخت هشت مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در کشور با جلب مشارکت‌های مردمی اجرایی شود.

سلگی یادآورشد: این مدارس در هشت استانی که بیشترین آمار مشارکت‌ها را داشته باشند ساخته می‌شود که خوشبختانه در حال حاضر کرمانشاه در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود هفت هزار کرمانشاهی در این پویش شرکت کرده اند، بر لزوم جذب افراد بیشتر در آن تاکید کرد و افزود: انتظار داریم رسانه‌ها در این زمینه یاری‌گر ما باشند.

سلگی خاطرنشان کرد: برای ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ و جلب بیشتر مشارکت‌های مردم، افرادی را که در جامعه محبوبیت و مقبولیت خاصی دارند را هم به عنوان سفیران طرح آجر به آجر انتخاب می‌کنیم تا در پویش‌هایی که اجرا می‌شود در کنار ما باشند و پویش‌ها را به مردم معرفی کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه یادآور شد: به منظور تکریم خیران مدرسه ساز، برنامه‌ای در دستور کار قرار داده ایم که طبق آن سالانه کتاب زندگینامه دو نفر از خیرین به نگارش درآید و در حال حاضر زندگینامه دو نفر از این خیرین مدرسه ساز به کتاب تبدیل شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.