سرهنگ احسان مومنی گفت: بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در محورهای بزرگراهی روز میدهد.
وی افزود: بزرگراه آزادگان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده و ۱۰ درصد از کل متوفیان حوادث رانندگی ما در بزرگراه آزادگان است و بعد از آن بزرگراه شهید همت و در رتبه سوم بزرگراه امام علی (ع) است.
مومنی افزود: یکسری علتها و دلایل باعث شده که بزرگراه آزادگان بیشترین سهم متوفیان را به خود اختصاص دهد.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بزرگراه آزادگان ۳۵ کیلومتر و بزرگترین بزرگراه شهر تهران است و در هر مسیر رفت و برگشت دارای مسیر کندرو است همچنین دارای سه خط عبوری است و خود همان مسیر کندرو یک بزررگراه جداگانهای دارد.
وی گفت: بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است و در آن تردد کامیونها و وسایل نقلیه سنگین را داریم و این بزرگراه در حاشیه شهر تهران بوده که در سالهای قبل توجه جدی به آن نشد ه است.
مومنی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در دو سال اخیر کار مهمی انجام داد و محور بزرگراه آزادگان را به عنوان یک منطقه راهنمایی و رانندگی در نظر گرفت و نیروهای آن را تقویت کرده و پیگیر اصلاحات هندسی در این بزرگراه هستیم.
وی افزود: توصیه پلیس این است که مسئولان امر، بزرگراه آزادگان را هوشمند سازی کنند و با نصب دوربین کنترل سرعت هم در مسیر تندور و هم در مسیر کندرو بتوانیم تخلفات سرعت را کنترل کنیم.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: وقتی مردم در ترافیک میمانند به محض اینکه ترافیک را رها میکنند، سرعت وسیله نقلیه را زیاد میکنند تا به مقصد رسیده و جبران آنچه که در ترافیک مانده اند را داشته باشند و این سرعت و عجله و شتاب باعث واژگونی خودرو میشود.
وی گفت: ۴۶ درصد از تصادفات شهر تهران در ساعات شب و تاریکی هوا روی میدهد و درست است اینکه ما شبها خلوتی معابر را داریم، ولی رانندگی در شب شرایط خاص خود را میطلبد.