سه بچه خرگوش وحشی توسط یک پسر دوستدار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان تحویل داده شد.

متین ازغ پسر خردسال اهل شهر کانی دینار از توابع شهرستان مریوان به همراه خانواده خود مشغول کشاورزی بوده که پس از شنیدن صدای بچه خرگوش‌ها به محل می‌روند و می‌بینند که سه بچه خرگوش کنار لانه بدون حضور مادرشان در حال سرو صدا هستند.

این خانواده به امید اینکه مادر بچه خرگوش‌ها به لانه باز می‌گردد دو روز منتظر می‌مانند و از دور مراقب وضعیت هستند که متاسفانه با نیامدن مادرشان از ترس تلف شدن، آن‌ها را به خانه آورده و حدود یک ماه با شیر تغذیه می‌شوند.

این پسر دوستدار محیط زیست پس از یک ماه مراقبت با هماهنگی خرگوش‌ها را جهت تیمار و رها سازی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان تحویل داد. 

پس از بررسی‌های بالینی توسط دامپزشک و با توجه به شرایط مطلوب و اطمینان از سلامتی کامل، بچه خرگوش‌ها در زیستگاه‌های مناسب دوباره به دامان طبیعت باز گردانده می‌شود.

ضمن تشکر و قدردانی از تفکر و دیدگاه زیست محیطی این نوجوان و خانواده‌ی وی؛ این اولین بار نیست که یک دوستدار محیط زیست در حفظ و نگهداشت حیات وحش و محیط زیست در استان کردستان کوشش و تلاش کرده است، بلکه بار‌ها این حرکت فرهنگی تکرار شده است و خوشبختانه مردم استان کردستان همیشه از فرهنگ والای حمایت زیست محیطی و مهربانی با طبیعت شهره بوده اند و هر روز به تعداد دوستداران و همیاران محیط زیست در این استان افزوده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.