رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۵ نفره‌ فروشندگان کالا در اصفهان خبر داد.

 حسین تُرکیان اظهار داشت: در پی ارجاع تعدادی پرونده مجرمانه به پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد با موضوع کلاهبرداری از فروشندگان کالا و محصولات کشاورزی در نقاط مختلف کشور کارآگاهان تحقیقات علمی و تخصصی خود را در این خصوص آغاز کردند.

او افزود: کلاهبرداران در کار خود بسیار حرفه‌ای عمل کرده و با جعل عنوان و استفاده از شگرد‌های خاص توانسته بودند اموال بسیاری را از مردم کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: این افراد به استان‌های مختلف کشور سفر کرده و با معرفی خود به عنوان فروشنده سیار اقلامی مانند عسل، کشک، قارا با طرح فروشندگان عمده کالا‌ها و محصولات کشاورزی نظیر گردو، تخمه آفتاب گردان، لوبیا، نخود طرح دوستی ریخته و آنان را مجاب می‌کردند که محصولات خود را به صورت عمده برای فروش به استان اصفهان منتقل کنند.

ترکیان ادامه داد: کلاهبرداران همچنین در سایت دیوار، ترب، با سلام فروشندگان عمده محصولات و کالا‌ها را شناسایی و سپس با ارسال فیلم‌های ضبط شده از فروشگاه‌های بزرگ، خود را به عنوان مالک فروشگاه یا تاجر محصولات معرفی و فروشنده کالا را مجاب می‌کردند که محصولات خود را برای فروش به استان اصفهان منتقل کند.

او اضافه کرد: پس از اینکه رانندگان یا مالکان محموله‌های باری خود را به اصفهان منتقل می‌کردند، متهمان به بهانه‌های مختلف بار آن‌ها را به داخل وانت نیسان‌های اجاره‌ای تخلیه و به انبار‌ها یا باغ‌های حاشیه شهر منتقل کرده و در نهایت اعضای دیگر باند با خودرو‌های شخصی در محل حاضر شده و بار تخلیه شده را به نقاط دیگر انتقال داده و متواری می‌شدند.

ترکیان بیان کرد: با وجود اینکه کارآگاهان سرنخ‌های بسیار کمی از این باند در اختیار داشتند، اما در نهایت با یک کار اطلاعاتی دقیق و انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه ابتدا ۴ نفر از اعضای این باند که همگی با هم نسبت فامیلی داشتند را دستگیر و در ادامه سرکرده باند نیز در یکی از اماکن عمومی شناسایی و توسط مأموران دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اعتراف متهمان به کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی از ۴ نفر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، زنجان، بوشهر و همدان خبر داد و خاطرنشان کرد: تحقیقات در خصوص این پرونده کماکان ادامه دارد و کسانی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌توانند برای پیگیری پرونده خود به پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.