وزیر دفاع روسیه اعلام کرد کندی سرعت عملیات نظامی در اوکراین یک تصمیم آگاهانه برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد کاهش سرعت تهاجمی در طول عملیات نظامی این کشور در اوکراین یک تصمیم آگاهانه است که به دلیل تمایل برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان است.

براساس گزارش اسپوتنیک او در این خصوص گفت: عملیات طبق برنامه پیش می‌روند، همه وظایف تکمیل می‌شوند و به اتمام می‌رسند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: در طول عملیات ویژه، ما هنجار‌های حقوق بشردوستانه را رعایت می‌کنیم. این حملات با سلاح‌های بسیار دقیق در تأسیسات زیرساخت نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین - پست‌های فرماندهی، فرودگاه ها، انبارها، مناطق مستحکم، تأسیسات مجتمع نظامی-صنعتی انجام می‌شود. در عین حال، همه چیز برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان انجام می‌شود. البته این امر سرعت حمله را کاهش می‌دهد، اما ما آگاهانه این کار را انجام می‌دهیم

به گفته او، ارتش روسیه کار سیستماتیک را در مناطق آزاد شده برای ایجاد یک زندگی مسالمت آمیز سازماندهی می‌کند. وزیر دفاع روسیه گفت: ما در حال ارائه کمک‌های بشردوستانه، بازسازی زیرساخت‌ها و سیستم‌هایی برای تامین زندگی هستیم.

در همین ر استا واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ساعتی پیش اعلام کرد نیرو‌های اوکراین به صورت روزانه به بمباران محوطه اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا ادامه می‌دهند و این مسئله ممکن است پیامد‌های فاجعه باری در حوزه تشعشعات هسته‌ای در پی داشته باشد.

او با اشاره به ماجرای قتل دختر الکساندر دوگین، فیلسوف روس  نیز تاکید کرد سازمان اطلاعات اوکراین مسئول ترور داریا دوگینا است و زن مجرم عامل این ترور، عضو گردان‌های آزوف است. کی یف آشکارا خواهان کشتار روس‌ها است و ما از محکوم نشدن این روند توسط غرب و همراهی با کی‌یف در این زمینه نگران هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار