مسئولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان می‌گویند که در یک سال گذشته از قاچاق ۲۰۰ قلم آثار باستانی از میدان‌های هوایی کشور جلوگیری شده است.

ملا حمید الله آخوند زاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان، امروز دوشنبه(۷ سنبله/شهریور) در نشست خبری حساب‌دهی دولت به ملت گفت:"در یک سال گذشته ۳ هزار و ۲۴۳ پرواز اجرا شده که حدود ۶ میلیارد افغانی عواید بدست آورده است".

ملا حمید الله آخوند زاده گفت: یک سال گذشته در میادین هوایی کشور، ۱۵۹ عدد مهمات، ۵ عدد شاجور، ۶۷۱ گرام چرس و هروئين، ۲۰۰ عدد اجناس قیمتی و آثار باستانی، ۱۵ هزار گرام طلا، ۹۸۹ هزار دالر، ۲۰ هزار یورو، ۴۰ هزار درهم کویتی، ۸۶۶ هزار درهم دوبی، ۱۶۳ هزار درهم امارات و ۴۵۶ هزار کلدار هندی، بدست آمده است.

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون مسافر و بیش از ۳.۵ میلیون تن اموال از طریق ترانسپورت جاده‌ای، انتقال یافته است.

به گفته مسئولان این وزارت، نیرو‌های خارجی هنگام خروج از میدان هوایی کابل، ۷۰ در صد تجهیزات، تأسیسات و وسایل تکنیکی را به گونه کامل تخریب نمودند که با تلاش شبانه روزی کارمندان تکنیکی و همکاری متخصصین امارات و کشور قطر، سیستم‌ها، ترمینال‌ها و وسایل تکنیکی دوباره ترمیم و میدان هوایی کابل به پرواز‌های داخلی و خارجی، مجدداً آماده شده است.

در گزارش این وزارت آمده که برای نخستین بار چک مکمل هواپیما‌های ملکی توسط مهندسان داخلی در مدت ۲۸ روز و به هزینه ۲۰۰ هزار دالر انجام شد در حالیکه این پروسه قبلا در خارج از کشور، درخلال ۵ الی ۶ ماه و به هزینه ۱.۳ میلیون دالر انجام می‌شد.

به گفته مسئولان این وزارت کار نصب سیستم رادار برای کنترل حریم هوایی میادین کابل، هرات و مزار شریف، آغاز شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار