با سوت زن پاداش بگیر!

مدیر کل اداره اقتصادی دارایی کرمان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه "سوت زن" املاک دولتی مازاد را اعلام و از پاداش مربوطه بهره‌مند شوند.

صادق سلطانی نژاد امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه اداره اقتصادی دارایی استان کرمان به عنوان نماینده وزیر در کرمان قرار دارد، گفت: در پنج ماهه ابتدای سال تسهیلات بانکی و حمایتی در قالب تسهیلات اشتغال هدفمند شده است.

به گفته او، شفافیت در پرداخت تسهیلات بانکی بویژه، تسهیلات بخش کشاورزی را با جدیت پیگیری کرده‌ایم و تحقیقاتی در این زمینه داشته‌ایم.

سلطانی نژاد تصریح کرد: برای اینکه منابع دولتی بصورت مستقیم به ذینفعان برسد، باید واسطه‌ها حذف شوند.

او بیان داشت: برای اولین بار در کرمان، سامانه‌ای باعنوان سامانه جامع اطلس سرمایه‌گذاری استان کرمان راه‌اندازی کرده ایم تا فرصت خوبی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان باشد.


به گفته او، در این سامانه ۷۸ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برای این درگاه ملی تعریف شده است.


او درخصوص تسهیلات تبصره ۱۸ عنوان کرد: یک هزارو ۲۱۷ میلیارد تومان سهمیه استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ می‌باشد که تاپایان مردادماه امسال، ۸۰۰ میلیون پرداخت گردیده است.


مدیر کل اداره اقتصاد و دارایی استان کرمان افزود: برای اثبات اشتعال استان تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به واحد‌های صنعتی پرداخت شده است.


سلطانی نژاد گفت: وضعیت ایجاد فضای کسب و کار نتنها در کشور بلکه در استان هم، وضعیت نامناسب وبدی دارد لذا به همین منظور، باید اقدامات اساسی برای بهبود این فضا انجام شود.


او با اشاره به اینکه فضای کسب و کار کشور نسبت به سایر مناطق در رده ۱۲۷ قراردارد، ادامه داد: یک درگاه ملی به نشانی mojavez.ir برای بهبود فضای کسب وکار راه اندازی شده است و تاکنون ۱۷۰۰ مجوز در این بستر اینترنتی ثبت شده است.


به گفته او، سرمایه گذاران می‌توانند در این سامانه شرایط، مدارک، هزینه‌های هر کسب وکار را مشاهده کنند لذا سرمایه گذاری در فرصت‌های شغلی، توسعه استان را در بر خواهد گرفت.


مدیر کل اداره اقتصادی دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه ورود به سامانه نیاز به ثبت نام ندارد، افزود: تمامی شهروندان می‌توانند از اطلاعات آن استفاده کنند، ولی درخواست مجوز و انتقال به درگاه تخصصی مجوز مورد تقاضا، نیاز به ثبت نام دارد.


سلطانی نژاد با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی استان کرمان است که کمک بزرگی برای دولت است، ادامه داد: طی ۵ ماه گذشته ۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان وصول شده است.


او گفت: تاکنون ۱۹ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی را داشتیم که احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز یکی از این سرمایه گذاری هابوده که ظرفیت خوبی را برای کرمان فراهم نموده است.


سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه ۸۵ درصد اعتبارات استان کرمان در بخش جذب اسناد خزانه اسلامی جذب شده است، گفت: یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان از این طریق به پیمانکاران پرداخت شده است.


مدیر کل اداره اقتصاد و دارایی استان کرمان با بیان اینکه سیاست گذاری اقتصادی استان کرمان را باید با همکاری مشارکت همه بخش‌های اقتصادی تغییر بدهیم، افزود: الگوی تامین مالی در این زمینه مسئله اصلی است تا بتوانیم رشد ۷.۷ درصدی اقتصاد استان را محقق کنیم.


به گفته او، کرمان با ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد، اما با توجه به الگو‌هایی در تعیین ارقام مالیاتی استان کرمان است، شاید خیلی با وضعیت استان سازگار نباشد و پیشهاد این است براساس سرانه درآمدی، تولید ناخالص داخلی در بودجه سال آینده تعدیل رقم مالیات استان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سلطانی نژاد درخصوص سامانه "سوت زن"، خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد سامانه "سوت زن" را راه اندازی کرده است که مردم بتوانند از این طریق، املاک دولتی مازاد و بدون استفاده را در این سامانه اطلاع رسانی و از پاداش مربوطه نیز بهره‌مند شوند.

مدیر کل اداره اقتصادو دارایی استان کرمان بیان داشت: امسال ۲۰۴ میلیارد تومان فروش اموال مازاد را در استان کرمان داشته ایم که به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار