وزیر آموزش و پرورش در برنامه «کافه رادیو» مطرح کرد؛

اختصاص بودجه ۲۱ هزار میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های نیمه تمام آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت برای وزارت آموزش و پرورش ۲۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است تا زیرساخت‌های نیمه تمام این حوزه تکمیل شوند.

یوسف نوری گفت: دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش گام‌های خوبی را برای تحول بنیادین برداشته است. در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر از معلمان جوان در مشهد مقدس به عنوان حلقه‌های اجرایی‌سازی تحول بنیادین، مشغول آموزش و توانمند‌سازی هستند تا سند تحول بنیادین را اجرایی شود.

او گفت: رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال اجرا شد و ان‌شاءالله با اجرای این قانون کیفیت تعلیم و تربیت ارتقا خواهد یافت. از طرفی، در بخش‌های پرورشی اقدامات خوبی انجام شده است و توانستیم سرود‌های دانش‌آموزی را در صحنه بیاوریم تا مردم ببینند. حتی این گروه‌های سرود به کشور‌های دیگر اعزام شده اند و هیئت‌های ما به‌منظور تقویت برنامه‌های اربعین در مسجد سهله اجرای جهانی خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برگزاری المپیاد‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته است، ادامه داد: به المپیاد‌ها توجه شد و خوشبختانه ۲۰ مدال طلا کسب کردیم. در حالی که در سال‌های گذشته برای کسب مدال طلا با افول مواجه بودیم و هفت مدال طلا کسب کرده بودیم.

نوری درباره زیرساخت‌های آموزشی ادامه داد: دولت در سفر‌های استانی ۲۱ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته که زیر‌ساخت‌ها را تکمیل کند. به خصوص مناطقی که از امکانات رفاهی محروم هستند. برای حذف مدارس کانکسی هم گام برداشتیم و این که بتوانیم معلمان را به مناطق محروم و مرزی ببریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت برای آموزش و پرورش ۲۱ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته است تا زیرساخت‌های نیمه تمام این حوزه تکمیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری کلاس‌های المپیادی خاطرنشان کرد: برنامه تلویزیونی «علمینو» هر روز ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه برای دانش‌آموزان پخش می‌شود. مدارس کد‌نویسی هم که ابتدا تصور می‌کردیم ۵۰ مدارس ایجاد می‌شود، ۲۵۰۰ مدرسه ایجاد شد و مورد استقبال واقع شد. درباره هنرستان‌ها هم بنا داریم که دانش‌آموزان را به اصطلاح به سمت کارخانه‌ها ببریم تا آنان در جوار محل تولید و شهرک‌های دانش‌بنیان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار