رئیسی عدالت را گمشده امروز بشریت و اهل بیت(ع) را رمز عدالتخواهی دانست و گفت: امروز جهان به مکتب اهل بیت(ع) توجه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) عدالت را گمشده امروز بشریت و اهل بیت (ع) را رمز عدالتخواهی در جهان دانست و گفت: عدالت امری است که در نفوس و فطرت همه انسان‌ها نهفته است و اهل بیت (ع) عصمت و طهارت جلوه عدالت و رمز اخلاق و معنویت است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز توجه جوانان به ویژه در غرب به دین و معنویت بسیار زیاد شده است و در این میان توجه به دین و معنویت رشد داشته که این موضوع برای اندیشمندان ارزشمندی که اینجا اجتماع کرده‌اید، مسئولیت آور است.

رئیسی گفت: امروز جهان به مکتب اهل بیت (ع) توجه ویژه‌ای دارد، چون در این مکتب حق و عدالت‌خواهی، انسانیت و عقلانیت به‌طور کامل وجود دارد.

رئیس‌جمهور، اهل بیت (ع) را رمز وحدت امت اسلامی و همچنین رمز امید و امیدآفرینی در جامعه بشری عنوان کرد و افزود: این مجمع می‌تواند جایگاهی برای ارتباط میان همه مجموعه‌های فعال در جهان اسلام و کشور‌های مختلف شود.

ئیس قوه مجریه یادآور شد: امروز برای سرمایه‌گذاری موثر در حوزه‌های مختلف آمادگی داریم و ارتباطات علمی، فرهنگی و اجتماعی میان اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) می‌تواند آینده بسیاری خوبی را رقم بزند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به انواع جاهلیت در دوره های مختلف تاریخی گفت: جاهلیت مدرن امروز همان جاهلیت گذشته است، با این تفاوت که قدرت رسانه را در اختیار دارد. جاهلیت مدرن به سلاح، رسانه، علم و فناوری مجهز است. امروز متمدن بودن کشور‌ها را با شاخص‌های اخلاقی بسیار زشت مثل همجنس بازی می شناسند.

وی افزود: اگر در پایان نامه از یک دانشمند سخنی آورده شود همه کف می‌زنند، اما اگر از امام صادق سخنی گفته شود می‌گویند واقعا صادق آل محمد این را گفته؟ اهل بیت رمز عدالت خواهی و رمز وحدت در امت اسلام هستند.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: امام سجاد (ع) می‌خواستند عاشورا بماند برای همین اربعین را معرفی کردند و بنا بر این است که با نام امام حسین (ع) تحول ایجاد شود و این عالم برخلاف همه ظلم‌ها، ستم‌ها، نادانی‌ها و جهالتی که قدرت‌های سلطه‌گر در آن می‌دمند و می‌خواهند عالم در جهالت بماند، اما بنایِ عالم این است که تحول ایجاد شود و جلوه حقانیت بیشتر و بیشتر خواهد.

رئیسی افزود: علما و بزرگان ببینید چه ظلمی بر جمهوری اسلامی شده است؟ آیا ما دچار آسیب شدیم؟ مشکلاتی داشتیم و عزیزانی را از دست دادیم، اما امروز نه تنها در منطقه بلکه در عالم به حقانیت، عدالتخواه بودن و به جایگاه عظیم جمهوری اسلامی واقف شده اند و فهمیده‌اند که به جمهوری اسلامی نمی‌توانند زور بگویند و می‌دانند که جمهوری اسلامی قدرتمند وشکست ناپذیر است، چرا که به ذات الهی متصل است. به همین دلیل سخنگوی کاخ سفید اعلام می‌کند فشار حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است و نتوانسته هیچ کاری پیش ببرد.

رئیس جمهور تشریح کرد: یقین بدانید که اینجا منشا همه خوبی هاست؛ استقلال، آزادی ایستادن روی پای خود است که می‌تواند برای عالم پیام داشته باشد. این پیام امامان، شهدا و پیشوایان دین است از ما خواسته شده آن‌ها را بشناسیم در گام اول باید معرفت پیدا کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
و کسی هم پاسخگو نیست چرا؟
۱۹:۱۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
بخشنامه بانک مرکزی توسط بانک ها از بهمن ماه سال 1400 تاکنون پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی عمل و اجرا نشده است چرا؟
و کسی هم پاسخگو نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
متاسفانه خیلی از اخبار دقیق و با سند و مدرک از وضعیت کشور و عملکرد مسئولان رو مردم از رسانه های خارجی با اطلاع می شوند نه از رسانه های داخلی و بخاطر همین مردم اعتمادی به اخبار داخلی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
چه کسانی برای دریافت وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن در اولویت هستند؟
زمان پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هنوز هم مشخص و روشن نیست چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
آخرین اخبار