رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از آغاز طرح همیاران کوچک طبیعت در شماری از مدارس استان همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد.

غلامرضا الهیاری هدف از اجرای طرح همیاران کوچک طبیعت در مدارس اصفهان  را آموزش مباحث مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی به دانش آموزان برای حفاظت هر چه بیشتر از داشته‌های زیست محیطی برشمرد.

او اضافه کرد: بر این اساس افراد آموزش دهنده به مدارس در شهرستان‌های مختلف اعزام می‌شوند تا دانش آموزان را با ضرورت حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های طبیعی همچون جنگل، مرتع و ... آشنا کنند.

رییس اداره آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اظهارداشت: قصد داریم در مدت حدود ۲ سال به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم و بخش قابل توجهی از دانش اموزان با این مباحث بیشتر آشنا شوند.

الهیاری تصریح کرد: هرچه آموزش و فرهنگ سازی از سنین پایین‌تر آغاز شود تاثیر بیشتری خواهد داشت بنابراین خانواده‌ها و مدارس در این زمینه بسیار موثرند.

او اضافه کرد: در قالب طرح همیاران کوچک طبیعت، برگزاری اردو در دل طبیعت، ارائه مطالب آموزشی از طریق انواع بازی و نحوه ارتباط خوب با محیط زیست خواهیم داشت.

بیش از ۹۰۵ هزار دانش‌آموز در در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

نگاهی به وضعیت عرصه‌های طبیعی اصفهان حاکیست که این خطه با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن را معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار