بهره مندی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از کود شیمیایی

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۴۴ هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای میان کشاورزان استان خبر داد.

علی لاهوتی با اشاره به توزیع ۴۴ هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای میان کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴ هزار تن از میزان کود پارسال و ۱۰ هزار تن نیز امسال به بهره داران تحویل داده شده است.

او با بیان اینکه این نهاده کشاورزی با مشارکت ۶۶ کارگزاری در مناطق مختلف استان توزیع شده اند، افزود: تاکنون ۶۰ درصد از هدف گذاری ابلاغی توزیع کود در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

لاهوتی می‌گوید: تعداد مبادی تامین کود‌های کشاورزی در استان، امسال به منظور تامین کود در کمترین زمان ممکن افزایش یافته اند.

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پارسال ۹۵ درصد از کود مورد نیاز استان از شهرستان مرودشت تامین می‌شد، ادامه داد: امسال پتروشیمی مسجد سلیمان، بندر امام خمینی، بندر عباس و لردگان به مبادی خرید کود استان افزوده شدند.

این مقام مسئول میزان کود ذخیره شده در استان را ۹ هزار تن اعلام و اضافه کرد: با هدف شفافیت در توزیع، ۸۰ درصد از میزان کود توزیع شده با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به صورت قانونمند میان کشاورزان بر اساس نیاز انجام شده است.

لاهوتی می‌گوید: کمیته پایش کود استانی و شهرستانی به منظور کنترل و نظارت بر روند توزیع نهاده‌های کشاورزی و جلوگیری از توزیع کود شیمیایی خارج از شبکه تشکیل و اجرا شد.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است و سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.