نمایشگاه نقاشی «انسان معاصر» از امروز در عمارت هنرمند اصفهان گشایش می یابد.

نگار دانادل هنرمند جوان اصفهانی گفت: «انسان معاصر» اولین نمایشگاه با سه مجموعه مجزای نقاشی است که هر سه در رابطه با انسان معاصر نقاشی شده است. یکی از مجموعه‌ها روایی و دو مجموعه دیگر متفاوت هستند.

او افزود: در ۲۶ اثری که در این نمایشگاه ارائه می‌شود، رنگ‌های متنوعی در کار استفاده شده و آثار مربوط به بهمن ماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری است.

این هنرمند ادامه داد: از سال ۹۲ که به شکل حرفه‌ای وارد حوزه نقاشی شدم کلاس‌هایی نزد استادان هنر از جمله اکبر زرین‌منش گذراندم و مدتی زیر نظر استاد جلیل زاده نقاشی می‌کردم.

او در رابطه با آثار نقاشی خود تصریح کرد: با توجه به فیگوراتیو بودن تابلو‌های نقاشی و نقد‌ها و دغدغه‌های اجتماعی که داشتم، عنوان «انسان معاصر» را برای اولین نمایشگاه خود برگزیدم. بیشتر حالت‌هایی که مدنظر داشتم در فیگور‌ها نمایش داده شده‌اند؛ به تعبیری موضوعیت و حالت‌های انسان معاصر را در فیگور‌ها نشان داده‌ام.

به گفته دانادل، آثار به گونه‌ای است که هر فردی در مقابل هر تابلویی قرار می‌گیرد احساس همذات پنداری می‌کند، یا اینکه خواهد گفت این تابلو نمایانگر یک حس درونی است.

او با بیان اینکه یکی از بزرگترین آرزوهایش برگزاری نمایشگاه بوده است، تصریح کرد: این مهم با همکاری مدیر عمارت هنرمند اصفهان محقق شد.

هنرمند نقاش اصفهانی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه علاوه بر تشویق و ترغیب هنرمندان باعث پیشرفت و ترقی در کار می‌شود.

او افزود: پله‌های ترقی را به مرور باید طی کرد هر چند یک هنرمند همیشه باید در تلاش و پشتکار دائمی باشد و دچار روزمرگی نشود.

دانادل با تقدیر از مدیر عمارت هنرمند و آشنایی از طریق یکی از استادان دانشگاه با این مجموعه هنری ابراز امیدواری کرد: هنرجویان جوان بتوانند از این فرصت‌ها استفاده کنند و آثار خود را به نمایش بگذارند.

او با اشاره به اینکه پس از دوران دبیرستان به شکل حرفه‌ای وارد دنیای هنر و نقاشی شده است، ادامه داد: در دانشگاه هم در رشته نقاشی ادامه تحصیل دادم و پس از اخذ کارشناسی نیز کار نقاشی را ادامه دادم.

این بانوی نقاش افزود: تابلو‌های نمایشگاه انسان معاصر حاصل مجموع کار‌هایی است که در ترم‌های پایانی دانشگاه کشیده شده و قرار است در معرض دید عموم قرار گیرد.

به گفته او، استادان مرکز آموزش عالی سپهر به خوبی با دانشجویان کار می‌کنند به‌ویژه استادان رشته نقاشی که به خوبی با دانشجو همراه می‌شوند و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند.

دانادل گفت: همه تابلو‌ها در نمایشگاه، نقاشی با رنگ و روغن است. ورودی‌های جدید مرکز آموزش عالی سپهر، آبرنگ و نقاشی دیجیتال نیز کار می‌کنند، اما امروزه تکنیک‌های دیگر نقاشی هم افزوده شده و از نظر کار طراحی نیز استادان مجربی در این دانشگاه تدریس دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار