حمیدرضا جلالی، کارشناس حوزه انیمیشن پیرامون پویانمایی «سلام بر ابراهیم» گفت: سلام بر ابراهیم اثری است که میتوان آن را نسبت به دیگر تولیدات در حوزه پویانمایی متمایز دانست.
جلالی با بیان اینکه «سلام بر ابراهیم» یک تولید کمسابقه و حتی بیسابقه در حوزه انیمیشن ایرانی است، افزود: علی رغم صرف بودجههای فرهنگی بسیاری که تاکنون در حوزهها مختلفی همچون تلویزیون و سینما در راستای معرفی قهرمانان و پهلوانان کشور در زمینههای مختلف داشته ایم معتقدم هنوز نتوانسته ایم آنطور که باید موفق شویم یعنی خروجی مناسبی نسبت به هزینههای انجام شده وجود نداشته است؛ و کارهایی هم که به نتیجه رسیده اغلب به صورت خودجوش بوده، مانند انتشار کتاب «سلام بر ابراهیم» که حاصل تلاش خانواده شهید هادی بوده است. به طور کل از آنجا که در حوزه تولید انیمیشن نیز از دهه ۷۰ که شعلههای آتش جنگ تازه فروکش کرده تابه امروز هیچ کاری در سطح «سلام بر ابراهیم» تولید نشده، میتوان گفت تولید این کار با چنین سطحی بیسابقه است.
او با بیان اینکه هر روز شاهد گرایش بیشتری از نسل کودک و نوجوان این مرز و بوم به سمت بهره گیری از فضای مجازی هستیم که بواسطه این فضا، مخاطب کودک و نوجوان بیش از پیش در زمره مصرف کنندگان مباحث و کالاهای فرهنگی غرب قرار میگیرند ادامه داد: در مقابل این حجم مصرف از فرهنگ غرب، هیچ رژیم مصرف و رژیم سلامت مصرف محتوای فرهنگی، برای کودکان و نوجوانان تعریف نشده است. در حالی که کودک امروز قرار است در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده به مدیر این کشور تبدیل شود پس باید به جای آشنایی با قهرمانانی مانند «اسپایدرمن» با قهرمانان و پهلوانان سرزمین خود آشنا شود.
جلالی با اشاره به اینکه ما در حوزه تلویزیون برای اولین بار سراغ پهلوانان شهید دفاع مقدس رفتیم و از این منظر نیز کار سلام بر ابراهیم بیسابقه است.
این کارشناس حوزه انیمیشن با اشاره به کیفیت بالای فنی و هنری مجموعه پویانمایی «سلام بر ابراهیم» میگوید: این کار پویانمایی از حیث قابشناسی، طراحی کاراکتر و کیفیت بصری، بسیار بالاتر از سطح پویانمایی در ایران است، به نوعی که میتوان آن را مشابه صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و بالا رفتن از مرحله گروهی دانست. ما در سه دهه گذشته هیچ کاری نداریم که بتواند در سطح کیفی با این کار رقابت کند.