مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه بیش از ۵۰ هزار روسری چاپ باتیک با هدف صادرات به ترکمنستان در خوشه باتیک اسکو تولید می‌شود.

آقای نیرومند اسکویی در مراسم رونمایی و آغاز عملیات پروژه توسعه خوشه باتیک شهرک صنعتی اسکو با کارگزاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۷۰ کارگاه چاپ باتیک به صورت رسمی و غیررسمی در خوشه باتیک این شهرستان فعال هستند.

وی اظهار داشت: هنر چاپ باتیک یا کلاقه ای جزو شاخص‌ترین هنر‌ها و رشته‌های صنایع دستی اسکو و آذربایجان شرقی است و مطالعات شناخت آن از اواخر فروردین ماه امسال شروع و وارد فاز پیاده سازی برنامه‌های عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: بنگاه‌های فعال خوشه چاپ باتیک شامل کارگاه‌های روسری ابریشمی مستقر در اسکو و روستای اسکندان این شهرستان است.

آقای نیرومند اسکویی ادامه داد: پروژه توسعه خوشه باتیک به مدت سه سال آغاز شده و تلاش می‌شود در تمام فاز‌های توسعه‌ای آن از جمله آموزش، حساس سازی، ارتقا کیفیت و توسعه بازار و برنامه‌های منجر به توسعه، قدم‌های مثبتی برداشته شود.

وی یادآوری کرد: عدم وجود ثبات رنگ، محدود بود بازار هدف، عدم وجود تنوع طرح و آلایندگی پساپ چاپ باتیک و نبود مطالعات بازار از جمله نقاط ضعف خوشه باتیک اسکو بوده و تلاش می‌شود در مدت این سه سال آینده اقدامات اساسی برای رفع این مشکلات برداشته شود.

نیرومند اسکویی افزود: برنامه عملیاتی سال اول این خوشه تدوین و فاز اجرای آن آغاز شده و در سال‌های دوم و سوم نیز به مرور این برنامه نوشته و اجرا خواهد شد و بعد از سه سال عامل توسعه خارج شده و خود اعضای خوشه با یک شبکه فراگیر پروژه را ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
عالی انشاءالله با توسعه شهرک صنعتی روزبروز تولید روسری باتیک افزایش یابد