ایجاد فضای نامناسب برای نخبگان کشور با گرفتن تصمیمات هیجانی

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: به نخبگان و پژوهشگران جوان اهمیت نداده ایم و در یک فضای هیجانی از جمله مجلس، تصمیماتی گرفته می‌شوند که باعث مهاجرات نخبگان می‌شویم.

شهریاری  گفت: در تعداد تولید مقالات رتبه قابل قبولی داریم، اما هدف نباید تنها مقاله‌نویسی باشد و مقالات باید کاربردی شوند و مشکلات کشور را حل کنند.

او بیان کرد: البته باید ۳ درصد برای تحقیق و پژوهش هزینه شود. در همین مورد نیز بسیاری از شرکت‌ها و سازمان ها به وظیفه خود عمل نکرده اند.

شهریاری توضیح داد: ما به نخبگان و پژوهشگران جوان اهمیت نداده ایم و در یک فضای هیجانی از جمله مجلس، تصمیماتی گرفته می‌شود که نه تنها نخبگان را  نمی‌توانیم جذب کنیم؛ بلکه باعث مهاجرت آن‌ها نیز می‌شویم.

او تاکید کرد: توان دفاعی و حوزه سلامت هر کشور نشان اقتدار و قدرت هر جامعه است.

شهریاری گفت: جمعیت قابل‌ توجهی از چشم‌پزشکان ایرانی به آمریکا رفته اند و به‌ عنوان استاد مشغول به‌ کار شده اند.

او اشاره کرد: این فضای نامناسب را برای نخبگان و دانشمندان در داخل کشور چه کسی ایجاد کرده است؟ واقعاً جای نگرانی دارد. البته با سران سه قوه گفت و گو کرده ایم.

او درباره شرکت‌های دانش‌بنیانی افزود: به هر شرکتی هم نمی‌توان گفت دانش‌بنیان است. شرکت دانش‌بنیان شرکتی است که تمام تولیدات و فناوری‌هایش بیش از ۵۰ درصد داخلی باشند.

او هشدار داد: بعضی شرکت‌ها تنها با سرهم کردن قطعات دانش‌بنیانی شده اند و فناوری مورد نیاز را انحصاری کرده اند که ما در کمیسیون بهداشت و درمان کمیته‌ای شکل داده ایم که این شرکت‌ها را بررسی کنند و نگذارند از نام دانش‌بنیان سوء استفاده شود.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار