همراهی دانشگاه‌ها با شهرداری تهران برای حل مشکلات شهری

وزیر علوم گفت: وزارت علوم آمادگی دارد ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها را برای حل مشکلات شهری و ایجاد شهری علم محور و هوشمند در اختیار شهرداری تهران قرار دهد.

محمدعلی زلفی‌گل در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تهران گفت: مراتب قدردانی و سپاس خود را از شهرداری تهران اعلام می‌کنم که سخاوتمندانه برای امضای این تفاهم نامه پیشقدم شد و تا امضای نهایی آن با ما همراهی و همکاری کرد.

وی افزود: از شهردار تهران که خود از جامعه دانشگاهی است انتظار می رود که در نگاه راهبردی و مدیریتی خود در شهر تهران، برای علم و فناوری ارزش زیادی قائل باشد و بحمدالله وی نیز در این راستا قدم بر می‌دارد و برای ایجاد هویت هوشمند در شهر تهران با تکیه بر علم و فناوری تلاش می کند.

زلفی گل، امضای این تفاهم‌نامه را در راستای تعامل و هم‌افزایی ظرفیت‌های وزارت علوم به عنوان یک نهاد علمی و شهرداری تهران به عنوان یک نهاد موثر اجتماعی در تهران اعلام کرد و گفت دیدگاه شهردار تهران در زمینه محوریت قرار دادن علم و فناوری، این ظرفیت ویژه را برای وزارت علوم ایجاد می‌کند تا از خدمات شهرداری برای توسعه فضاهای علمی در شهر تهران استفاده کند.

وزیر علوم اختصاص یکی از بوستان‌ها و پارک‌های تهران را برای معرفی مفاخر و قرار دادن تندیس‌های سرآمدان علمی در معرض دید عموم، فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی و دانشجویانی در رشته‌های تحصیلی مرتبط با امور شهری و همچنین کمک به  تامین مسکن برای اعضای هیئت علمی و کارکنان را از محورهای این تفاهم نامه اعلام کرد.

زلفی گل افزود: وزارت علوم تلاش می‌کند ظرفیت‌های پژوهشی و فناوری خود را در اختیار مدیریت شهری تهران قرار دهد و همچنین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در راستای حل مشکلات و معضلات شهری هدایت کند.

 وزیر علوم ابراز امیدواری کرد: با همکاری نزدیک که این وزارتخانه با شهرداری تهران خواهد داشت، تهران طبق برنامه‌های شهردار به یک شهر هوشمند ۲۴ساعته تبدیل شود و خدمات بهتر به شهروندان تهرانی ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار