معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت:۹۰ نقطه بحرانی در معرض تصرف و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در استان کرمان وجود دارد.

سید مهدی قویدل در آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کرمان گفت: این سامانه در مسیر تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دستورات ریاست قوه قضاییه، سند تحول و تعالی قضایی و اسناد بالادستی از جمله مصوبه هیئت وزیران و صورت جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی راه اندازی شده است.

او به وجود ۹۰ نقطه بحرانی در معرض تصرف و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کرمان راه اندازی شده است و بر مبنای گزارشات رسیده از این سامانه، می‌توان اقدامات برخوردی و پیشگیرانه را به نحو مطلوبی دنبال کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کرمان در اختیار نهاد‌های نظارتی است و دستگاه قضایی گزارشات رسیده از سامانه مدیریت پنجره واحد مدیریت زمین را پیگیری می‌کند.

او افزود: مساحت استان کرمان ۱۸۴ میلیون هکتار معادل با ۱۱ درصد کل کشور است و ۱۷ میلیون و ۵۲ هزار و ۴۸۵ هکتار اراضی ملی در استان کرمان وجود دارد که از این میزان، بالغ بر ۱۵ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده و ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار هکتار سند دار شده است.

قویدل گفت: میزان تصرفات تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار است و میزان رفع تصرفات نیز تا پایان پارسال ۲ هزار و ۲۶۷ هکتار بوده است.

او بیان کرد: مصمم هستیم نسبت به نظارت و رصد مستمر، کاهش نقاط بحرانی و پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی مطالبه گری و نقاط ضعف را پیگیری کنیم تا برطرف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید با برطرف کردن مشکلات نقاط بحرانی در زمینه تصرفات غیرمجاز اراضی تلاش کنند و همچنین در کوتاه‌ترین زمان، نسبت به بارگذاری مختصات اراضی و ارتباط با سامانه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار