مرحله نخست طرح آبرسانی به همدان با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه، تا اربعین حسینی امسال بهره‌برداری می‌شود.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران در نوزدهمین نشست اعضای شورای آب استان همدان گفت: کار مکانیکال این طرح به پایان رسیده است و با بهره برداری از مرحله نخست آن، ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب به همدان منتقل می‌شود

علیرضا الماسوندی گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، حداکثر تا آبان امسال، هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به همدان انتقال می‌یابد.

او گفت: عملیات برق رسانی به سه ایستگاه پمپاژ این طرح باقی مانده است که برای تکمیل آن باید ۷۲ دکل نصب شود.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ارتفاع ۵۷۰ متری پمپاژ آب، موجب زمانبر شدن تست شبکه می‌شود و مرحله آزمایش این طرح حدود پنج روز زمان نیاز دارد تا مشکلات احتمالی ارزیابی شود.

خط آبرسانی به همدان، ظرفیت انتقال هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه، معادل سالانه ۵۴ میلیون متر مکعب آب را دارد.

الماسوندی با اشاره به پایان عملیات اجرایی خط گذرگاه (بای پس) انتقال آب تالوار به سد آبشینه افزود: آزمایش این خط  پنج‌شنبه انجام می‌شود و طراحی، اجرا و بهره برداری از خط گذرگاه، یک نقطه کلیدی بود تا کمبود آب سد اکباتان جبران شود.

طول این خط ۱۶.۲ کیلومتر و به قطر ۷۰۰ میلیمتر است که در کمترین زمان ممکن اجرایی شد؛ کاری که با استفاده از تجربه، بدون مطالعه و بدون اعتبار به صورت ضربتی اجرا شده و به مرحله تست رسیده است و در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

او با اشاره به ویژگی‌های خط گذرگاه (بای پس) گفت: این خط  ناحیه شرقی و غربی را متصل می‌کند، کمک بخش سد اکباتان و سد آبشینه است و ضریب اطمینان سد اکباتان را افزایش می‌دهد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.