رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: ترکیه مقصد عمده صادرات استان زنجان بوده و مابقی به سایر کشورها صادر می شود.

رنگ رونا  گفت: عمده صادرات استان در شمش روی، پروفیل، ترانسفورماتور، شمش سرب، خشکبار، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر، مفتول مسی ظروف مسی، پلیمر پروپلین و لبنیات، اکسید روی است که تلاش می‌شود تا در کنار تنوع بخشی، کشور‌های هدف صادرات را نیز افزایش دهیم.

او افزود: برای افزایش صادرات و رونق آن از مبدأ استان زنجان ابتدا باید کشور‌های هدف صادراتی را حفظ و در کنار آن براساس برنامه صادراتی که مصوب استان نیز بوده کشور‌های جدید شناسایی و مقدمات حضور کالا‌های استان را فراهم کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان ادامه داد: هم افزایی سیستم دولتی و بخش خصوصی در راستای شکل گیری ورود به بازار‌های جدید صادراتی ضروری است و برای رسیدن به اهداف صادراتی و همچنین دستیابی به هدف گذاری یک میلیارد دلاری صادرات طی امسال که بخشی از آن محقق شده، امید است در نیمه دوم سال با توجه به برنامه‌ها و اقدامات به این هدف دست پیدا کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: تعامل مسئولان استانی در رسیدن به اهداف صادراتی بی تأثیر نیست و مشکلات سر راه صادرات استان که عمدتا در موضوع رفع تعهد ارزی ورود موقت است، چاره اندیشی شده و دستور العمل مشخص در این حوزه صادر شود. بدون شک رسیدن به این هدف صادراتی ممکن است.

رنگ رونا گفت: خوشبختانه تعامل خوبی در بین مسئولان کشوری و به ویژه مسولان استان در حل مشکلات اقتصادی به ویژه مشکلات صادراتی شکل گرفته که جای تقدیر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.