مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران:

از پشت میز نمی‌توان برای کاهش ترافیک کاری کرد

شریفی گفت: برای كاهش ترافیك شهر تهران باید كار عملیاتی انجام داد و از پشت میز اتفاق خاصی برای كاهش ترافیک نمی‌افتد.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی، مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران در مورد ضرورت طرح ترافیك جدید در مهر‌ گفت: زیر ساخت ها برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر فراهم نیست و در تامین اتوبوس و واگن قطار كمبود وجود دارد.

وی با تاكید بر اینكه كمبود وسایل نقلیه عمومی در ترافیک شهر تاثیر دارد گفت: مردم ما مظلوم هستند و در ساعات پیک ترافیک برای تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی با شرایط سختی مواجه‌اند.

مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران گفت: یكی از اقدامات خوبی كه آموزش و پرورش در ثبت نام امسال دانش آموزان انجام داد سختگیری برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس نزدیک به منطقه محل سكونت آنها بود كه این مهم در كاهش ترافیک نقش موثری می‌تواند داشته باشد.

سرویس مدارس به كاهش ترافیک كمک می‌كند

سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور در ادامه این برنامه سرویس مدارس را یكی از راه‌های كمک كننده به كاهش حجم ترافیک تهران عنوان كرد.

وی افزود: در گذشته رفت و آمد دانش آموزان به مدارس یک امر شخصی بود كه توسط والدین انجام می‌شد اما با راه اندازی سرویس مدارس از سال ۸۶ به صورت رسمی این امر توسط سرویس انجام می‌شود كه توسعه سرویس مدارس و استفاده از سرویس عمومی برای آمد و شد دانش آموزان می‌تواند در كاهش ترافیك موثر باشد.

همه خانی بر ضرورت تقویت حمل و نقل عمومی تاكید كرد و اظهار کرد: اگر حمل و نقل عمومی قوی باشد نیازی به مسافر بر‌های شخصی در جابه جایی مسافران نیست.

 نقش موثر شهروندان در كاهش ترافیک

وی شهروندان را تكمیل كننده پازل تصمیمات برای كاهش ترافیک دانست و اظهار کرد: اگر مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و از سرویس مدارس استفاده كنند و استفاده از حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهند شاهد كاهش ترافیک خواهیم بود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور ادامه داد: اگر مردم برای خروج از منزل و رسیدن به مقصد مدیریت زمان داشته و بدون استرس و آسودگی خاطر رانندگی كنند، قطعا ترافیك منظم خواهیم داشت و قطع به یقین شاهد كاهش ترافیک در سطح شهر خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار