فرماندار اردبیل گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده عضویت دانش آموزان شهرستان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی رایگان می‌شود.

سیدمحمد اعتماد اعجازی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده عضویت دانش آموزان شهرستان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی رایگان می‌شود و این امر همزمان با آغاز بازگشایی مدارس اجرا می‌شود.

فرماندار اردبیل در بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل و جلسه با متولیان حوزه کتاب از اجرای طرح ویژه حضور دانش آموزان به همراه خانواده هایشان در کتابخانه‌ها خبر داد گفت: این امر نیز با همکاری آموزش و پرورش و کانون کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

اعتماد گفت: برخورد کتابداران با مراجعه کنندگان نیز باید به صورت شایسته باشد و خدمات دهی ویژه به مراجعین همراه با تکریم در کتابخانه‌ها مبنای کار باشد.

او می‌گوید: نیاز است کتابخانه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی احیا شود که این امر مطالبه مفاخر فرهنگی منطقه است.

فرماندار اردبیل بر راه اندازی کتابخانه تخصصی علوم قرانی و حدیث معارف در شهرستان اردبیل تاکید کرد و گفت: در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت واقفان و خیرین نیز استفاده کنیم.

اعتماد گفت: افزایش سرانه مطالعه به ویژه با محوریت دانش آموزان مبنای کاراست که در این زمینه دانش آموزان اول متوسطه اولویت است.

او بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی و رسانه‌ها وفضای مجازی در ترویج فرهنگ کتاب خوانی تاکید کرد و گفت: غرفه ثابت کتابخانه در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نیر راه اندازی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.