استاندار همدان گفت:با پیگیری‌های وزارت نیرو برای پایداری شبکه آبرسانی همدان، ۳۰ گروه متخصص از سراسر کشور به منظور اتصال شبکه آبرسانی به این شهر اعزام شده است.

علیرضا قاسمی فرزاد در بیستمین نشست اعضای شورای آب استان همدان با اشاره به اینکه چاه‌های بیشتری برای تامین آب همدان وارد مدار می‌شود گفت: از ۸۲ حلقه چاه کشاورزی شناسایی شده، ۶۶ حلقه وارد شبکه آبرسانی همدان شده است که این تعداد به ۷۰ حلقه چاه افزایش خواهد یافت.

او گفت: در دو هفته اخیر در توافق با صاحبان چاه‌های کشاورزی ظرفیت سازی مناسبی ایجاد شد تا بخشی از مشکلات آب شهر همدان برطرف شود.

استاندار با قدردانی از همه کشاورزانی که آب چاه‌های خود را در اختیار مردم همدان قرار دادند گفت: از تلاش و کار شبانه روزی مجموعه دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات رسان و صبر و شکیبایی شهروندان شریف همدانی در راستای حل مشکل کم آبی شهر به صورت ویژه قدردانی می‌کنیم.

قاسمی فرزاد گفت: عملیات اجرایی خط اضطراری گذرگاه (بای‌پس) به پایان رسیده و پنج کیلومتر آن نیز آزمایش شده است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اوگفت: حفر چاه‌های پدافندی برای شبکه آبرسانی شهر همدان در نظر گرفته شده است که با دستور وزیر نیرو، مجوز حفر ۳۰ حلقه چاه برای شرایط پدافندی صادر شده است تا در زمان ایجاد اختلال در شبکه آبرسانی همدان، مشکلی نداشته باشیم.

عملیات لوله گذاری پروژه آبرسانی از خط تالوار به همدان پایان یافته و اکنون مرحله برق‌رسانی، شیرآلات، الکتروپمپ‌ها و  تجهیزات مورد نیاز در حال نصب است.

استاندار همدان گفت:کار‌هایی که قرار بود در مدت ۲ سال انجام شود در چهار ماه  عملیاتی شده است و ادامه داد کار فنی طرح آبرسانی پیچیده است و زمان بهره برداری حدودی و بر اساس اطلاعات داده شده تخمین زده می‌شود.

 قاسمی فرزاد گفت: تلاش شد تا با حضور میدانی مشکلات کنونی آب همدان را بر طرف کنیم که ظرفیت سازی برای ایجاد خطوط و اتصال چاه‌های کشاورزی مهمترین راهکار اضطراری برون رفت از شرایط کنونی تامین آب در همدان است.

او با اشاره به بازگشایی سرشاخه‌های رودخانه بالا دست سد اکباتان گفت: مسیر سرشاخه‌های سد اکباتان از جمله رودخانه سیمین و رودخانه اِبِرو گشایش یافته و اکنون سد اکباتان از طریق این مسیر در حال آبگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.