رئیس سازمان صمت استان قزوین از ورود و عرضه روغن‌های تقلبی و بی کیفیت در بازار خبر داد.

افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین در نشست تنظیم بازار گفت: شناسه دار کردن قطعات ولوازم خودرو راهی جهت جلوگیری از ورود قطعات تقلبی و بی کیفیت خودروهاست.

اعلایی استاندار قزوین گفت: اخذ تصمیم در خصوص مشکلات پیرامون روغن موتور مربوط به استان نمی‌شود و در سطح ملی است.

اعلایی افزود: اتحادیه لوازم یدکی و روغن موتور شکایت خود را در خصوص فروش اجباری و سبدی به دادستان ارجاع دهند تا از طریق مراجع و قانونی پیگیری شود.

وی، راه حل این‌ موضوع را واقعی شدن قیمت‌ها دانست.

یکی از عاملان توزیع روغن موتور هم گفت: فروشندگان عمده در حال حاضر برای جبران قیمت‌های دستوری، فروش سبدی را در پیش گرفته اند.

وی افزود: حمایت نشدن از سوی شرکت‌های تولید کننده روغن موتور ادامه کار را مشکل کرده است و سازمان حمایت با قیمت دستوری که داده نه از تولید کننده و نه از مصرف کننده ناراضی هستند.

نماینده نیروی انتظامی هم در این نشست گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از تعویض روغن‌های خرد، ۸۰ درصد روغن‌های توزیع شده از سوی شرکت‌های با برند خاص اجباری ست و مورد تقاضای مصرف کننده نیست.

افلاطونی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هم گفت: در بحث تامین کالای اساسی امسال ۱۶۶ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد و تا کنون ۸۲ درصد مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

افلاطونی با اشاره به کاهش تولید مرغ و جوجه ریزی در استان بیان کرد: تا ۲۰ شهریور ۳۵ درصد کاهش جوجه ریزی و تولید مرغ داشته ایم.

وی تاکید کرد: مرغ داران ما با نرخ مصوب ضرر و زیان می‌بینند و این درحالی است که استان‌های همجوار با قیمت های، ۶۵ هزار و حتی بیشتر به فروش می‌رسانند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اعلام کرد: مرغ داران خواستار شناور شدن قیمت مرغ براساس عرضه و تقاضا هستند.

 رحمانی معاون توسعه بازرگانی جهادکشاورزی هم گفت: از هزار و ۶۲۸ واحد نانوایی استان هزار و ۶۱۳ واحد به کارتخوان هوشمند مجهز شده اند.

به گفته رحمانی؛ به منظور رصد و کاهش تخلف در حوزه آرد و نان. حمل آرد با نظارت سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود.

وی گفت: کیفیت گندم تولید ما با توجه به فقر خاک کشاورزی پایین است و مطابق با استاندارد‌ها و تناژ گندم‌های خارجی نیست. مصرف کردن کود هم مزید بر علت است.

مدیرکل غله نیز بیان کرد: در صورت اختلاف ۵۰ درصدی گندم خارجی با گندم استان، کیفیت گندم به صورت قابل قبولی مطلوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.