فعال سازی سامانه سپند برای ثبت سرویس مدارس در همدان

رانندگانی که قصد فعالیت به عنوان سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را دارند باید در سامانه سپند مدارک خود را بارگذاری کنند.

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: این افراد باید با مراجعه به این پایگاهاینترنتی و بارگذاری مدارکی هویتی خود و خودرو (شامل معاینه فنی وسیله نقلیه، گواهی سلامت و گواهی نداشتن سوء پیشینه) کد QR را دریافت و بر روی خودروی خود نصب کنند.

سرهنگ فرخ جمالی گفت: والدین دانش آموزان نیز برای بکارگیری و استفاده از سروریس مدارس باید به سامانه سپند(سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) مراجعه و  اقدام کنند.

او گفت: پس از ثبت مشخصات راننده خودرو ، این اطلاعات از سوی پلیس راهور رصد شده و برچسب سرویس مدرسه به خودرو‌های مورد تایید داده می‌شود.پلیس راهور  هم خودرو‌های فرسوده و فاقد معاینه فنی را برای استفاده به عنوان سرویس مدرسه تایید نمی‌کند.

متقاضیان پس از اینکه در سامانه ثبت نام کردند، در صورت واجد شرایط بودن، انتخاب و اسامی رانندگان واجد شرایط به مدیران مدارس اعلام می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان افزود: برخی والدین با هماهنگی یکدیگر اقدام به تامین سرویس مدرسه برای فرزندان خود می‌کردند که این شیوه مورد پذیرش پلیس نیست و ممکن است مشکلاتی را برای دانش آموز و والدین ایجاد کند.

سرهنگ جمالی گفت: پلیس راهور به رانندگانی که خارج از چارچوب سامانه سپند اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند در صورت مشاهده براساس قانون این خودروها، جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.