رئيس پليس پايتخت خبر داد:

اعلام تمهیدات ترافیکی مراسم راهپیمایى جاماندگان اربعین

سردار رحيمى گفت: مسیر راهپیمایى جاماندگان اربعین در تهران از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم خواهد بود.

سردار رحيمى، رئيس پليس پايتخت در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار كرد: جمع کثیری از همکاران ما در مراسم اربعین حسینى حضور دارند و یک اتفاق بزرگ را پیش رو داریم و آن هم راهپیمایى جاماندگان اربعین است.

وى ادامه داد: در تهران در روز اربعین این راهپیمایی از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم برگزار می‌شود و پلیس وظیفه دارد که بحث انتظامى، امنیت و ترافیکی این مراسم را به خوبی اجرا کند.

سردار رحیمی گفت: کار پلیس راهور برای تمامی مردم گویا است، ما ۵ قرارگاه را در روز اربعین فعال خواهیم کرد که یکی از آن‌ها فجر و فتح است.

رئیس پلیس پایتخت یادآوری کرد: این قرارگاه ها، عناصر محسوس و اطلاعاتی را خواهند داشت و بیش از ١٠٠٠ پلیس خانم در این ماموریت مهم همکاری خواهند کرد.

وى تاکید کرد: از میدان امام حسین، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام تا حرم عبدالعظیم این ۵ قرارگاه فعال خواهند بود، همچنین از نیمه شب جمعه (٢٥ شهریو) پلیس راهور با بهره گیری از جرثقیل، مکلف به پاکسازی است. تمام این مسیر‌ها باید از وجود خودرو‌ها پاکسازی و ممنوعیت توقف رعایت شود.

سردار رحیمى ادامه داد: مسیر‌های پنچ گانه مشخص شده که شامل میدان امام حسین، میدان جمهوری، امام زاده حسن، باقرشهر و جاده ورامین مسیر‌های فرعی برای این راهپیمایی در نظر گرفته شده اند.

وى گفت: طبیعتا بخش اعظمی از خودرو‌ها به سمت مرز‌ها حرکت می‌کنند، مسئولیت شهرداری و تاکسیرانی بسیار مهم است.

وى درباره برپایی موکب‌ها در مراسم راهپیمایی جاماندگان، اظهار کرد: موکب‌ها از چهارشنبه کار خود را شروع می‌کنند و مجوز‌های لازم را باید از ستاد جاماندگان اربعین دریافت کنند.

سردار رحیمی گفت: هیچ گونه موتورسیکلتی اجازه تردد در مراسم اربعین را ندارد و در صورت مشاهده توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره بحث جا به جایی افرادی که در مراسم جاماندگان اربعین شرکت می‌کنند، گفت: این کار بر عهده پلیس است که خوشبختانه پیش بینی‌های کامل در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: همکاران ما در راهور از ساعت ۵ صبح روز اربعین در آماده باش کامل هستند. تا پایان مراسم، تردد در تمام خیابان‌های عمود به مسیر راهپیمایی ممنوع است مگر اینکه پلیس راهور تشخیص دهد که مسیر باز شود.

راه اندازی پلیس مدارس در محور‌های اصلی و فرعی

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازگشایی مدارس، بیان کرد: ٢ و سال و نیم مدارس ما تعطیل بوده و باید در بحث حمل و نقل تلاش بیشتری کنیم براین اساس از یک ماه مانده به بازگشایی مدارس، تلاش‌های پلیس آغاز شده است.

وى تاکید کرد: برای مدارسی که در محور‌های اصلی و فرعی قرار دارند، با هماهنگی شهرداری تصمیماتی گرفته شده که یکی از آن‌ها راه اندازی پلیس مدارس است.

سردار رحیمی گفت: ١٧ الی ٢٠ هزار سرویس مدرسه تا قبل این ٢ سال فعال بودند، اما در حال حاضر وضعیت فرق کرده است، در این بخش مدیران مدارس مسئولیت ویژه‌ای دارند.

سردار رحیمی گفت: یک الی دو هفته آینده برچسب مشخصی برای سرویس‌های مدارس تهیه شده است و در اختیار رانندگان قرار داده می‌شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد شناور شدن ساعت کاری اداری را داشته ایم که استاندار تهران در حال بررسی این موضوع است.

ممنوعیت تردد کامیونت‌ها از اول مهر

رئیس پلیس پایتخت یادآوری کرد: از ساعت ۶ صبح تا ۹ صبح ممنوعیت تردد کامیونت‌ها را از اول مهر داریم و از ۲۰ شهریور تا ۱۵ مهر هرگونه عملیات عمرانی در سطح شهر تهران توسط ادارات مختلف مانند آب، برق، گاز و ساختمان سازی‌ها ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
این دیگر چه صیغه ایست
آخرین اخبار