رئیس سازمان حج وزیارت:

کمبود آب آشامیدنی و خوراک در مواکب وجود ندارد

حسینی گفت: در حال حاضر کمبودی به لحاظ امکانات تغذیه و آب و اسکان در مواکب وجود ندارد.

صادق حسینی با اشاره به وظایف سازمان حج و زیارت در اربعین حسینی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام را برعهده دارد که در همین راستا نام‌نویسی و اعزام، امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان و همچنین نظارت بر بیمه را عهده دار است.

او افزود: تا روز گذشته بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر نام نویسی خود را نهایی کرده و مشمول بیمه شده اند.

رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد که تعداد کسانی که مبادرت به این سفر می‌کنند، بیشتر از ثبت نامی‌هاست بنابراین به متقاضیان که قصد سفر داشته یا دارند توصیه می‌کنیم که نام نویسی خود را به دلیل بیمه اربعین در سامانه سماح انجام دهند و تنها با مبلغ ۱۸ هزار تومان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

به گفته وی، یکی از مشکلات روز‌های ابتدایی به اعلام برخی افراد، برای عزیمت زائران به عراق برمی‌گردد که هنوز هیچ موکبی راه اندازی نشده بود و زائران با کمبود آب و مواد غذایی مواجه بودند.

حسینی افزود: مردم و مسئولان عراق سخاوتمندانه از زوار اربعین پذیرایی می‌کنند اما در بروز مشکلات روز‌های ابتدایی که به کمبود آب و مواد غذایی بر می‌گشت این اتفاق نشأت از یک بی تدبیری می‌گرفت که در داخل کشور اعلام شد، زوار سفر خود را زودتر انجام دهند در صورتی که خدمات مواکب یک هفته زودتر از اربعین به صورت کامل آغاز می‌شود و تا روز اربعین ادامه دارد.

رئیس سازمان حج وزیارت ادامه داد: در حال حاضر خدمات مواکب که به موقع هر ساله راه اندازی می‌شود در حال انجام است و کمبودی به لحاظ امکانات تغذیه و آب و اسکان وجود ندارد.

او همچنین با بیان اینکه زائران امسال بیمه اربعین را جدی بگیرند گفت: در صورت بروز حوادث یا نیاز به درمان، تعهدات خوبی از سوی بیمه انجام می‌گیرد؛ ضمن اینکه نمایندگان بیمه در ۵۰ نقطه نجف، کربلا و طی مسیر تردد زائران حضور دارند و همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز برای خدمات‌رسانی به زایران از سوی بیمه تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان حج وزیارت درباره امداد و راهنمایی زایران و گمشدگان نیز تصریح کرد: تعداد امدادگران در سال‌های اخیر ۵۰ نفر بود که این رقم امسال با استقبال کارگزاران به ۵۷۰ نفر رسید و این افراد با کاور‌های مشخص در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین، سامر و بویژه مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و خدمات راهنمایی را ارائه می‌دهند.

حسینی تصریح کرد: ضمن اینکه امسال از یک اپ موبایلی به نام زیارت نیز رونمایی کردیم که در آن خدمات راهنمایی مناسبی به زائران داده می‌شود.

او همچنین به زائران توصیه کرد که سفر خود را مدیریت کنند و به محض حضور در نجف و کربلا در کوتاهترین زمان به زیارت بپردازند و سپس به کشور و شهر‌های خود بازگردند.

برچسب ها: حج و زیارت ، اربعین ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار