رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : درسال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ فقره و در سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۱۱ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شده است.

پرویز توسلی‌زاده رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر تعداد پرونده‌های کثیرالشاکی ۲۲۰ فقره پرونده است که ۳۰ فقره آن مربوط به پرونده‌های بیش از ۵۰ نفر شاکی و ۹ فقره آن مربوط به پرونده‌هایی است که بیش از ۱۰۰ نفر شاکی دارند.

وی افزود: اکثریت این پرونده‌ها مربوط به تعاونی بوده که نمونه‌ای از آن پرونده تعاونی مسکن حافظان کنگاور است و نمونه‌ای دیگر از پرونده‌های کثیرالشاکی که بیش از ۱۰۰ نفر شاکی داشت، پرونده بزرگ مشیری بود که با اتخاذ تدابیر مناسب مختومه شد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در مرداد ماه سال جاری ۳۰ فقره پرونده کثیرالشاکی که شکات آن بیش از ۵۰ نفر بودند در دادگستری استان کرمانشاه درحال رسیدگی بود که قریب به ۵۰ درصد آن در اجرای احکام کیفری است.

وی افزود: از این ۳۰ فقره، ۹ فقره مربوط به پرونده‌هایی بوده که تعداد شکات آن‌ها بیش از ۱۰۰ نفر است با رصد این پرونده‌ها و مکاتبات با شعب مربوطه و تماس‌های تلفنی با قضات رسیدگی کننده به این پرونده‌ها مقرر شد تا با برنامه‌ریزی مناسب، امکانات موجود و استفاده از ظرفیت‌های صلح و سازش در جهت حل مشکلات اینگونه پرونده‌ها اقدامات لازم بعمل آید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.