طارم رتبه نخست تولید زیتون در کشور

مدیر باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: شهرستان طارم با بیش از ۲۰ درصد سطح زیرکشت و ۴۰ درصد تولید زیتون رتبه اول زیتون را در کشور دارد.

زهرا نیساری مدیر باغبانی جهادکشاورزی طارم گفت: زیتون بالاترین سطح زیرکشت در بین محصولات باغی و زراعی این شهرستان را دارد. 

او درباره برداشت زیتون در طارم، افزود: طارم با بیش از ۲۰ درصد سطح زیرکشت و ۴۰ درصد تولید زیتون رتبه اول زیتون را در کشور دارد و بسیاری از تولیدکنندگان برتر این محصول از شهرستان طارم معرفی می‌شوند.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی طارم ادامه داد: همچنین سطح زیرکشت زیتون در این شهرستان ۲۱ هزار هکتار است که ۱۶ هکتار از این باغات بارده محسوب می‌شود و ۵ هزار  هکتار باغات بی‌بارده و جوان است.

نیساری گفت: برداشت محصول زیتون در طارم از نیمه دوم شهریورماه آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد که پیش‌بینی می‌شود طی امسال  شاهد برداشت ۱۰۰ هزار تنی زیتون در این شهرستان باشیم که پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد محصول به صورت کنسروی و ۵۰ درصد به صورت روغنی برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی طارم ادامه داد: ۸ هزار و ۷۰۰ نفر بهره‌بردار زیتون در این شهرستان هستند و ۶۰۰ هزار نفر - روز به برداشت زیتون مشغول بوده و کسب درآمد می‌کنند.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمد ناخالص حاصله از برداشت کنسروی زیتون به  هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

نیساری بابیان اینکه زرد زیتون، روغنی، شنگه، ماری و گلوله زیتون ارقام داخلی زیتون هستند که در این شهرستان کشت می‌شوند و زرد زیتون با ۹۰ درصد سطح زیرکشت بیشترین سطح را در بین ارقام زیتون این شهرستان دارد، ادامه داد: کنسروالیا، مانزانیلا، کرونائیکی و آربیکن نیز ارقام خراجی زیتون در طارم است که به دلیل سازگاری با منطقه، عملکرد بالا و خصوصیات خوب در حال گسترش در این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.