رهاسازی پساب خانگی تهدیدی برای سلامت شهروندان قزوینی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برخی از شهروندان پساب خانگی خود را در کوچه‌ها، خیابان‌ها و رودخانه رهاسازی می‌کنند که موجب تهدید سلامت دیگران می‌شود.

سعیده خضیر سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در بازدید از وضعیت رهاسازی پساب‌های خانگی برخی شهروندان در معابر و استفاده برخی کشاورزان از روان آب‌های کانال‌های روباز و رودخانه ملاعلی، گفت: رهاسازی پساب‌های خانگی در کوچه‌ها و معابر در سطح شهر قزوین که توسط برخی از شهروندان انجام می‌گیرد باعث ایجاد آلودگی بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص استفاده برخی از کشاورزان از روان آب‌های کانال‌های روباز و رودخانه نیز افزود: برخی کشاورزان به طور غیر قانونی از فاضلاب‌های خام منتهی به کانال و جوی‌های روباز و رودخانه فصلی برای آبیاری مزارع و محصولات خود استفاده می‌کنند که باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و از بین بردن کیفیت خاک آن منطقه نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر آموزش و فرهنگسازی در این زمینه، گفت: باید اطلاع رسانی کافی و جامع در این زمینه با همکاری رسانه‌ها در بین مردم صورت گیرد تا شاهد تداوم این اقدام مخرب زیست محیطی نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار