افتتاح نخستین چمن ورزشی درون مدرسه‌ای در بم

نخستین چمن مصنوعی طرح بهینه‌سازی فضای ورزشی در مدرسه نمونه دولتی پسرانه باقرالعلوم شهرستان بم افتتاح شد.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در افتتاح این پروژه ورزشی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، می‌گوید: توسعه فضای ورزشی دانش‌آموزان براساس استاندارد کشوری و جهانی در استان کرمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم که در این زمینه تعداد ۷۲ طرح در سطح مدارس استان در قالب طرح شهید سلیمانی در حال اجرا است.

او بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی تأکید کرد و با بیان اینکه سرانه ورزشی استان در حال حاضر از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: با تلاش وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار در استان از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در حوزه تربیت بدنی و سلامت، تلاش داریم با مشارکت خیرین، نهاد‌های انقلابی و ... نسبت به برقراری عدالت تربیتی از حیث دسترسی به فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مناسب اقدام کنیم.

رضایی از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس استان کرمان با اولویت مدارس دخترانه خبر داد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، در قالب این طرح ۱۲ سالن ورزشی، ۳۳ زمین چمن مصنوعی، ۱۲ زمین ساحلی و ۱۵ کلاس درس تربیت بدنی با حمایت خیرین و استفاده از اعتبارات درون استانی ساخته خواهد شد.

افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه دخترانه جهاد

کلاس درس تربیت بدنی در دبستان دخترانه جهاد بم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در بممحسن منوچهری نژاد معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه افتتاح این کلاس گفت: امکانات به کار گرفته شده در کلاس درس تربیت بدنی این مدرسه به منظور ارتقای مهارت‌های بنیادین حرکتی در فضایی به مساحت ۳۰۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیون تومان ایجاد شده است.

او می‌گوید: تجهیز این کلاس از محل اعتبارات معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان تامین شده است.

منوچهری نژاد نردبان سوئدی، دیواره سنگ نوردی، چوب موازنه، تخته تعادل، نردبان افقی، نردبان و طناب معلق، نردبان چابکی و تجهیزات ژیمناستیک را از جمله تجهیزات این کلاس درس اعلام کرد.

به گفته او، در مجموع ۳۶ کلاس درس تربیت بدنی تاکنون با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان کرمان تجهیز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان هدف از اجرای این طرح را ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه عنوان کرد.

منوچهری نژاد می‌گوید: معلم تربیت بدنی، فضا و تجهیزات، و محتوای آموزشی چهار عامل مهم در کیفیت بخشی کلاس تربیت بدنی در آموزش و پرورش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار