یک استاد دانشگاه گفت: آموزش کودکان و نوجوانان با ارزش‌ترین سرمایه یک ملت است و هر چه برای حفظ آن‌ها بکوشیم در آینده جامعه سعادتمندتری خواهیم داشت.

حسینی ارسنجانی گفت:‌ سطح علمی دانش آموزان به دلیل آموزش‌های مجازی رضایت بخش نیست. آن چه از صحبت‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش متوجه می‌شویم این است که قرار است آموزش مجازی نداشته باشیم و همه چیز با حضور دانش آموزان و تدریس معلمان در فضای مدرسه پیش می‌رود.

او ادامه داد: نکته‌ای که چندان به آن توجه نمی‌شود، برگزار نکردن کلاس های ضمن خدمت فرهنگیان است که به دلیل عدم اختصاص بودجه اتفاق نیفتاده و آمادگی‌های لازم را برای حضور ثمربخش معلمان فراهم نکرده است.

او ادامه داد:‌ اگر چه معلمان از طریق فضای مجازی و مطالعات شخصی خود به به‌روز‌شدن علمی حداقلی دست پیدا کرده اند، اما با حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی می تواند مشکلاتی را در سال تحصیلی جدید ایجاد کند.

این مدرس دانشگاه گفت: با تمامی شرایطی که وجود دارد، امید به این که در سال جاری با رویکرد آموزش‌های حضوری و جدی مواجه شویم. این اتفاق زمانی محقق می‌شود که عزم جدی دولت مردان در همه دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیاید.

ارسنجانی در ارتباط با بازگشایی مدارس گفت: کنفسیوس می‌گوید هر جامعه‌ای در آموزش و پرورش هزینه کند، پشیمان نخواهد شد. کودکان و نوجوانان با ارزش‌ترین سرمایه یک ملت هستند و هر چه برای حفظ این عزیزان بکوشیم در آینده جامعه‌ای سعادتمندتر خواهیم داشت. شرایط ایده آل برای این جامعه زمانی به دست می‌آید که در پایه‌های ابتدایی و دبستانی بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

او گفت: دوران شیوع کرونا شرایطی را حاصل کرده که عزیزان خردسال و دبستانی وضعیت علمی پایداری ندارند و می‌طلبد که یا زمان‌ آموزش را افزایش دهیم و یا مانند خیلی از کشور‌های پیشرفته جنبه‌های به کارگیری سایر شرایط را ایجاد کنیم و بچه‌ها را از انفعال شرایط کنونی خارج کنیم.

او ادامه داد:‌ از طرفی باید آموزش‌ها را جالب‌تر ارائه دهیم. افت پنهانی که در دوران شیوع کرونا و در پایه‌های ابتدایی اتفاق افتاد را باید با همت مضاعف جبران کنیم. خلاقیت دانش آموزان باید با مشارکت خانواده، مدرسه، معلم و همکاری آن‌ها ارتقاء یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
به جای استخدام نیروی جدید برای صرفه جویی هر سال تعداد دانش آموزان را افزایش می دهند بیچاره کسی که در خانه نشسته و بچه اش. را فرستاده مدرسه و انتظار داره کیفیت آموزشی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
یا مهدی ادرکنی
اینستاگرامو رفع فیلتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
با شور و شوق برای تدریس بهتر رفتم ادامه تحصیل دادم با هزاران تاسف به جای تشکر و قدردانی ۵ ساله از اعمال مدرک بنده با وجود مرتبط بودن خودداری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
آموزش واقعا شده اولویت آخر....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
برای تحول در آموزش باید اول برای معلم هزینه کرد اونم هزینه کلان.
ضمنا تعداد دانش آموزان کلاس نبایداز ۲۰ نفر بیشتر باشه نه اینکه چهل نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
شما را به خدا مجازی کنید.الان همه مریض هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
آخه معلمی که با مدرک دکتری ۵ میلیون تا ۷ میلیون می گیره
میتونه تحول آموزشی ایجاد کنه
اون کشورهایی که متحول شدند و پیشرفته به معلم حقوق چند هزار دلاری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
معلم ها که فقط فکر پول هستن.اینهمه آدم با همینقدر حقوق در مشاغل مختلف دارن کار میکنن اونم کل سال را.تعطیلات تابستان و عید هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
معلم باید در هر جامعه ای بالاترین درآمد و رفاه را داشته باشه تا اون جامعه دیگر نیازی به زندان و زندانی نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
با کدوم امکانات معلم چه امکاناتی داره یک کتاب دادن بهش و 30نفر دانش آموز که درخانه ازهزاران مشکلات معیشتی خانوادگی اومده نشسته کلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
کلاس خواهر زادم ۵۰ نفره است اون یکی هم ۴۶ نفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۸ مهر ۱۴۰۱
کلاس ۳۰ نفره هم دیدیم که معلم خیلی به خودش زحمت نمیده و انرژی صرف نمیکنه
تعداد بچه های کلاس مهم نیست.میزان وجدان داشتن معلم مهمه